Carta dominical | Vine, Esperit Sant

“Veniu Esperit Sant, ompliu el cor dels vostres fidels i enceneu-hi el foc del vostre amor”. Així s’invoca des de temps antics, a l’Església, l’Esperit Sant. Així convido que ho fem tots nosaltres, cristians que pelegrinem en aquesta arxidiòcesi entranyable de Barcelona. L’Església necessita, avui més que mai, cristians confessants. Cristians que confessin o reconeguin […]

12 Maig, 2016
Església de Barcelona

“Veniu Esperit Sant, ompliu el cor dels vostres fidels i enceneu-hi el foc del vostre amor”. Així s’invoca des de temps antics, a l’Església, l’Esperit Sant. Així convido que ho fem tots nosaltres, cristians que pelegrinem en aquesta arxidiòcesi entranyable de Barcelona.

L’Església necessita, avui més que mai, cristians confessants. Cristians que confessin o reconeguin públicament la seva condició de cristians amb la seguretat i el goig que la fe en Jesucrist els proporciona. Cristians que confessin el nom del Senyor Jesús en els ambients en què estan inserits: la família, la feina, el lleure, la política… Us convido a fer-ho amb humilitat, sense cap ostentació, però també sense complexos; més amb obres que amb paraules, però sense tenir por de posar nom a allò que les obres prediquen. I aquesta confessió humil i valenta s’ha de fer des de la coherència de vida. Que bé ho expressava el papa Pau VI quan deia: “L’home contemporani escolta més de gust els qui donen testimoni que els qui ensenyen, i si escolten els qui ensenyen és perquè donen testimoni”. (Evangelització del Món Contemporani, Evangelii Nuntiandi, 41)

L’Església necessita també apòstols. “L’evangelització del món actual es farà per mitjà dels cristians laics o no es farà”, deia la Conferència Episcopal Espanyola l’any 1992. Això reclama de tots i cadascun dels qui es confessen deixebles de Jesucrist que assumeixin la missió de l’Església i s’insereixin en les tasques que realitzen les parròquies. Sense vosaltres, cap parròquia serà capaç d’evangelitzar els homes, les dones, els joves i els nens. No serveix dir que valem molt poc, que no estem preparats, que som grans, que ens cansem… Tots nosaltres, joves i grans, sans i malalts, savis i humils, tots hem estat convidats pel Senyor, des del dia del nostre baptisme, a treballar a la seva vinya. Sabem que l’obra no depèn de nosaltres. L’Esperit del Senyor, l’Esperit Sant, és l’ànima de tot apostolat. I el veritable apòstol és aquell que, com Maria, es fa dòcil a les paraules i inspiracions del Senyor i es lliura totalment, sense reserva i sense posar objeccions, encara que l’empresa sigui àrdua, contra corrent, perquè a Déu res no li és impossible. Per això, com la Mare de Déu, no posa pegues i diu sempre sí a Déu.

L’Església que pelegrina en aquesta terra de Barcelona necessita laics cristians decidits a acceptar tasques de col·laboració amb el ministeri dels pastors, com a animadors de la comunitat i responsables de sectors pastorals, per poder posar en marxa les noves unitats pastorals amb què poder servir des d’ara més i millor els nostres pobles i per posar en marxa una veritable i profunda pastoral familiar, tan necessària en la nostra societat moderna. L’Església demana, doncs, a tots els batejats un compromís especial. Ànim! No tingueu por, el Senyor ressuscitat ens acompanya. Fem el que fem, si ho fem recolzats en el Senyor, en la seva Paraula, els resultats estaran sempre assegurats encara que no sempre puguem ser-ne testimonis.

Tinc la convicció profunda que l’Esperit del Senyor vindrà en aquesta nova Pentecosta sobre cadascun de nosaltres, sobre tota l’Església que pelegrina en aquesta Església de Barcelona. Estic convençut que ens animarà i enfortirà per respondre amb audàcia cristiana i cor generós als reptes que avui tenen la nostra Església i la nostra societat. Romanguem en l’oració amb Maria, la Mare de Jesús i Mare de l’Església, per rebre amb obertura de ment i de voluntat la gràcia que ve de dalt i ens porta a néixer de nou, encara que ens sentim vells. Fem nostra la pregària de l’Església en el dia de Pentecosta: “Veniu Esperit Sant, ompliu el cor dels vostres fidels i enceneu-hi el foc del vostre amor. Envieu el vostre Esperit, Senyor, i renoveu la faç de la terra”. Que Déu us beneeixi a tots.

+ Joan Josep Omella Omella
Arquebisbe de Barcelona

Descarrega’t aquesta carta dominical en format àudio *.mp3 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Treu primer la biga del teu ull.

(Mt 7,1-5)