Carta dominical | «Agustí i la missió dels bisbes»

Sant Agustí, africà de naixement i romà de cultura, era un orfebre de la llengua i té el secret de les formulacions breus i categòriques. Ell, que primer va ser prevere i després bisbe d’Hipona a partir del 397 i fins a la seva mort l’any 430, parlant de la missió dels bisbes escriu aquesta […]

31 Ag, 2017
Església de Barcelona

Sant Agustí, africà de naixement i romà de cultura, era un orfebre de la llengua i té el secret de les formulacions breus i categòriques. Ell, que primer va ser prevere i després bisbe d’Hipona a partir del 397 i fins a la seva mort l’any 430, parlant de la missió dels bisbes escriu aquesta bellíssima sentència: “Pascere officium amoris est” (Pasturar és un ofici d’amor).

He recordat aquest pensament agustinià davant la propera ordenació dels dos nous bisbes auxiliars, el proper dissabte 9 de setembre, a la basílica de la Sagrada Família. El bisbe és sobretot un servidor de les comunitats cristianes, del Poble de Déu que té encomanat. Els nous bisbes auxiliars expressen molt bé aquesta voluntat de servei en els lemes que han escollit i que són com un propòsit davant el servei pastoral que inicien. El del bisbe Sergi, diu: «Serviu el Senyor amb alegria» (Sl 99). I el del bisbe Antoni, exhorta: «Viviu sempre contents en el Senyor!» (Fl 4,4).

Sant Ignasi d’Antioquia, un gran defensor de la missió dels bisbes en la primitiva Església, escriu als cristians de la ciutat d’Esmirna: «Seguiu tots el bisbe com Jesucrist segueix el Pare, i el presbiteri com els apòstols. Pel que fa als diaques, respecteu-los com la llei de Déu. Que ningú no faci res sense el bisbe en tot el que pertany a l’Església».

Per donar compliment a aquesta missió del bisbe, la seva funció, sobretot en les diòcesis més grans, demana molta dedicació i esforç. Per això, una vegada més, em plau expressar el meu agraïment a Déu perquè, des del primer moment del meu servei episcopal a Barcelona, he pogut comptar amb la fraternal i valuosa col·laboració del bisbe auxiliar Sebastià Taltavull que, darrerament, com sabeu, ha de compartir el seu temps entre Barcelona i Mallorca, amb un esforç que desitjo valorar com es mereix i agrair-li de tot cor.

També he tingut ocasió d’agrair al Sant Pare que m’hagi concedit l’ajut de dos nous bisbes auxiliars, Sergi Gordo Rodríguez i Antoni Vadell Ferrer. Ara portarem el bàcul del ministeri episcopal entre quatre. Són dos nous bisbes joves, que com a preveres han fet molt bona feina pastoral a Barcelona i a Mallorca, respectivament. I que estan disposats a lliurar-se a l’ofici de fer de bisbe amb el mateix esperit amb què el va definir Sant Agustí: com un «ofici d’amor» a Déu i als seus germans i germanes en la fe. Tots dos tenen una bona experiència de treball amb els laics a les parròquies i als moviments de formació cristiana i de presència i testimoni en el món d’avui. Són sacerdots d’acció, amb inquietud renovadora i amb un bon bagatge intel·lectual.

Aquest és, per tant, un moment de joia i d’esperança per a la nostra Església local. Per això us convido a participar en la celebració del proper dissabte a la basílica de la Sagrada Família. Vulgueu unir-vos espiritualment a la nostra acció de gràcies a Déu pel do d’aquests dos nous bisbes, que són garantia de continuïtat del ministeri apostòlic a l’Església de Jesucrist i a la nostra Església particular de Barcelona.

Cardenal Joan Josep Omella
Arquebisbe de Barcelona

Escolta la glossa dominical en la veu del senyor arquebisbe metropolità de Barcelona.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Pels seus fruits els coneixereu.

(Mt 7,15-20)