Viure la malaltia amb fe

Entrevista a Encarnación García Cuadrado, una persona que accepta la seva malaltia gràcies a Déu

03 Maig, 2018
Església de Barcelona

L’Encarnación té 70 anys i un bon sentit de l’humor. Es presenta com a “clienta fidel i assídua” del Parc Sanitari Sant Joan de Déu. La seva malaltia la viu “amb acceptació i positivisme, amb molta fe i confiança”; i és que fa molts anys que viu amb ella, cosa que l’ha fet “créixer a molts nivells”. Hi ha una cosa que té molt clara, l’Encarnación: “La fe t’ajuda a viure la malaltia amb esperança, d’una manera digna. Sé que Déu m’estima”.

Què li ha fet veure, la malaltia?

He pogut aprofundir en el sentit de la vida, en la seva importància i en què, en un moment, tot es pot escapar. Tot està bé… i després ja no està bé. Jo planifico, tinc il·lusió. Me n’he adonat durant aquests anys que aquest “jo” no depèn per a res de mi, ja que depèn del que Déu vulgui i que sigui capaç de fer, de la fe i de la il·lusió del cor.

Quines preguntes es fa?

Primer em preguntava el per què, i després ja vaig assumir el… per què no? El cos és una màquina que falla; i per què no m’ha de fallar a mi? Les situacions noves que em porta la malaltia em fan qüestionar-me: com m’ho faré? En seré capaç? I aquí és on entra la pregària. La fe t’ajuda a viure la malaltia amb esperança, d’una manera digna. Sé que Déu m’estima, per això em posa en el meu camí persones que m’ajuden, que es preocupen i que preguen per mi. Em pregunto per què fan el bé i són tan generosos, però sé que Déu els dirigeix, i que també els ajuda. Visc la fe en comunió.

Què demana en un moment així?

Que m’ajudi a millorar físicament, que pugui caminar. Encara he de fer coses i, si Ell no m’ajuda, com el puc ajudar jo a Ell? Mai no s’han de perdre les ganes, l’alegria, la fe, la tranquil·litat… Si ho necessites, demana. Sovint l’orgull ens priva i el millor és la humilitat. Abans no pensava així: em centrava en la feina i no havia tingut tants inconvenients!

 Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 6 de maig

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Aquí tens el teu fill. Aquí tens la teva mare.

(Jn 19,25-34)