La Comunitat de Sant’Egidio, juntament amb el Secretariat Diocesà de Missions de l’Arquebisbat de Barcelona, convoca una nova edició de la Vetlla de Pregària Ecumènica pels màrtirs del nostre temps, que tindrà lloc el pròxim dimarts 24 de març a les 19.30 h a la Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor.
Aquesta celebració vol recordar tots aquells cristians que, arreu del món, són perseguits, discriminats o fins i tot assassinats per la seva fe. La vetlla esdevé així un espai de memòria, pregària i comunió amb tots els qui pateixen a causa del testimoni de l’Evangeli.
Enguany, la convocatòria coincideix amb la memòria de sant Òscar Romero, arquebisbe de San Salvador i màrtir, esdevenint un signe especialment eloqüent del compromís fidel fins al final amb l’Evangeli i amb els més pobres.
La celebració serà presidida pel bisbe auxiliar de l’Arquebisbat de Barcelona, Mons. David Abadías, i comptarà amb la participació de diverses confessions cristianes, en un esperit d’unitat i fraternitat.
En paraules del Sant Pare, aquests màrtirs són testimonis d’“una esperança plena d’immortalitat”, ja que el seu testimoni continua proclamant l’Evangeli enmig d’un món marcat per la violència i la guerra, i esdevé signe de la victòria del bé sobre el mal.
La vetlla és oberta a tots els fidels que vulguin unir-se en pregària i solidaritat amb els cristians perseguits d’arreu del món.