Una època apassionant

Entrevista a Mn. Bruno Bérchez, director del Secretariat de Pastoral Juvenil de Barcelona

02 Oct, 2018
Església de Barcelona

Mn. Bruno Bérchez, director del Secretariat de Pastoral Juvenil de Barcelona, ha estat nomenat responsable de la nova Delegació d’Anunci i d’Iniciació Cristiana, creada perquè els diversos secretariats que hi agrupa caminin en comunió i sota un mateix impuls missioner. “Estem passant d’una Església de manteniment a una Església missionera, i això demana nous criteris d’actuació i una nova visió, més semblant a la dels primers segles del cristianisme –afirma. Cal sortir i proposar l’Evangeli. Però no en sabem, perquè fins ara les persones venien a trucar a la porta, i cal aprendre’n. Estem en una època apassionant”.

Què demanen els joves d’avui, a l’Església?

El que sempre han demanat. D’una banda, que no els amaguem Jesús. Ell és l’interessant, el fascinant, qui salva… I, d’una altra, que els acollim tal com són, deixant-los ser joves del segle XXI, amb les seves paradoxes i amb les seves virtuts.

Què heu preparat per al Sínode dels Joves?

Hem recollit les enquestes que ens van demanar i estem treballant per fer-ne ressò del que es vagi dient. És una alegria que els nostres pastors dediquin gairebé un mes a preguntar-se com anunciar millor l’Evangeli a les noves generacions i com acompanyar-los en el camí de la fe.

Com cal afrontar l’evangelització dels joves?

És molt important estar al seu costat; escoltar-los i estimar-los tal com són. I és tant o més important estar ben connectats a Jesús en la pregària, conscients que Ell els estima més que nosaltres. Necessitem persones cridades a acompanyar així els joves. Però també crec que no hem de tenir por a cercar nous camins per evangelitzar, i canviar. Si allò que potser va funcionar fa uns anys ara ja no va, cal provar altres camins. No passa res. Jo espero que en el futur no facin la mateixa pastoral juvenil que fem ara. L’Evangeli no canvia. Els mètodes per anunciar-lo, sí.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 7 d’octubre

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Com el Pare m’ha enviat a mi, també jo us envio a vosaltres. Rebeu l’Esperit Sant.

(Jn 20,19-23)