Trobada entre la Pastoral Universitària i els docents

Omella insta al professorat universitari a caminar en una direcció per tal d'arribar a comunicar l'Evangeli als joves d'avui

El Secretariat Diocesà de Pastoral Universitària ha organitzat la primera trobada de professors universitaris i personal d’administració i serveis (PAS). L’esdeveniment va tenir lloc el passat divendres, a la basílica de la Sagrada Família, on va assistir el cardenal Arquebisbe de Barcelona Joan Josep Omella acompanyat del bisbe auxiliar Mons. Sergi Gordo.

Durant l’acte es va aprofitar per presentar el nou equip de la Pastoral, format per: Clara Seguí; M. Assumpta Sendra; Salvador Vidal i Jordi Cabanes. També, es va presentar Margarida Bofarull, representant diocesana de la Delegació de Fe i Cultura, que comprèn diverses pastorals entre les quals hi ha la d’universitats.

Sumant, en una direcció

A l’inici, els docents es van reunir al Claustre de la Mare de Déu de la Mercè. Amb la sala plena de gom a gom, el cardenal Omella va introduir l’acte. En les seves paraules va destacar la riquesa cultural a la diòcesi barcelonina, així com, l’emprenedoria de la gent que hi habita. Amb tot, va ressaltar la necessitat de combinar l’afluència de projectes i l’ambició per créixer amb la comunió i la unió entre les persones. Tot plegat, necessari per “anar en una mateixa direcció”, va dir. “Cal actuar tal com es va fer amb els Jocs Olímpics, perquè com més units anem servirem millor la societat, i comunicarem millor els valors cristians al món”.

“De vegades hi ha un cert pessimisme, per les adversitats del món d’avui” – exposava el cardenal-. “Així i tot, si mirem amb profunditat, veurem unes arrels cristianes impressionants. Sants, fundadors…” L’arquebisbe va posar com a exemple de testimoniatge l’arquitecte del temple, Antoni Gaudí, que va saber unir art, fe i cultura.

Què hem de fer?

“Què poden fer les universitats?” – interrogava Omella els professors-. Va destacar la “set d’espiritualitat i d’allò transcendent” que tenen els joves d’avui. “Cal estar atents per ser-ne conscients, per donar esperança, animar i obrir camins de solidaritat”. En aquest sentit  Salvador Vidal, de la Pastoral Universitària va destacar que “no cal que siguem els millors professors del món, però si ser-ho pels nostres alumnes. Alumnes que busquen aquest sentit en el món”, va dir.

Tanmateix, va posar en relleu aquesta primera trobada que feia la Pastoral Universitària, que actua en la línia de Pla Pastoral. “Que volem i que entenem per Església en sortida. Això és el que volem! Que tots els que treballem seguint a Jesús puguem construir un treball centrat en una direcció de diàleg, fe i cultura. “D’aquesta manera, donem raó de la nostra fer en aquest món d’avui”, va afegir. “Amb aquesta trobada, som protagonistes d’aquest treball que Crist ens ha confiat”.

En la línia de caminar junts, Jordi Cabanes va destacar que la voluntat per part de la Pastoral és “crear un espai de referència cristià en l’àmbit universitari per tal que totes les universitats caminin en una direcció”. És a dir, fer apologia del Pla Pastoral, ja que, “amb el diàleg i la fe s’arriba al Sortim”. “La intenció és trobar-nos, que ens coneguem i possibilitar un afecte que doni pas a la comunió i després a l’Evangelització”, va dir Cabanes.

“Deixebles de Déu”

El bisbe Sergi, que es farà càrrec de l’acompanyament espiritual de la Pastoral Universitària, es va referir al professorat com “deixebles de Déu”. Així, va assegurar que “als professors se’ls demana que es posin a disposició de la diòcesi, treballant en equip”. “Ens toca escoltar-nos i saber que ens separa i uneix per treballar plegats”. “Estem al vostre servei sempre que ho necessiteu, va afegir”.

Després dels parlaments, la trobada va continuar amb una visita al temple, dirigida per l’arquitecte Àlex Seoane. Seguidament, van sopar tots plegats al mateix claustre de la Mercè.