Segona jornada de vacunació a la parròquia de Santa Anna

En total, el CAP del Gòtic haurà administrat en aquest hospital de campanya fins a 130 dosis de Janssen a persones sense llar

Els professionals del Centre d’Atenció Primària del Gòtic s’han desplaçat per segona setmana consecutiva a la parròquia Santa Anna per administrar la vacuna per a la Covid-19 a les persones sense sostre. La primera setmana de juny, es van administrar en total setanta dosis, i aquesta vegada han estat cinquanta -nou més.

La iniciativa va sorgir de la mateixa parròquia que es va posar en contacte amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya per demanar que oferís la possibilitat de vacunar-se als sense sostre de l’Hospital de Campanya de Santa Anna. Així, el Departament de Salut trasllada a Santa Anna dos equips, un administratiu un mèdic. El primer, s’encarrega de recollir les dades i la informació a l’usuari. Tot seguit, el dispositiu sanitari administra la vacuna Janssen, la qual té l’avantatge de ser d’una sola dosi.

Entrar dins el sistema sanitari

Aquesta dosi ha arribat, a part dels usuaris del Menjador de l’Hospital de Campanya de Santa Anna, a altres entitats socials. Entre aquestes, destaquen els usuaris del repartiment de menjar de Germanes Missioneres de la Caritat de la Mare Teresa, així com, aquells atesos pel col·lectiu “Bocatas”. Aquest grup són voluntaris de Santa Anna que reparteixen entrepans per la zona de Ciutat Vella. A més a més, també venen persones derivades de Càritas Barcelona, del Centre Arrupe, el Menjador el Pa de Sant Antoni i l’entitat Cercant Futur.

Amb això també es pretén que les persones que no tinguin regularitzada la seva situació d’atenció mèdica, puguin fer-ho durant aquesta jornada. Des de l’Hospital de Campanya de Santa Anna estan molt contents i agraïts al sistema sanitari que ha facilitat la disposició d’aquest servei.  Tal com explica el rector de la parròquia, Mn. Peio Sánchez, «per a l’Hospital de Campanya és important que la gent en situació vulnerable del carrer, els quals no tenen targeta sanitària, accedeixin a la vacunació i, així, se’ls protegeix en l’àmbit sanitari. No només se’ls administra la vacuna sinó que amb aquesta vacuna se’ls recull les dades i queden inscrits, i tot i no tenir papers poden entrar en sistema sanitari», afegeix.

Desplaçament al lloc

Des de les entitats socials que han rebut aquest servei s’agraeix també el fet que els sanitaris es desplacin del CAP fins a la parròquia, ja que trenca una barrera per a la gent del carrer. «Aquest factor és molt important, – assegura Peio Sánchez- perquè és molt difícil que els sense sostre vagin al centre mèdic. D’aquesta manera, el mateix sistema de salut estableix una manera diferencial d’atendre els sense sostre. Així, s’adapta a ells i possibilita que s’integrin a la societat, ja que un col·lectiu que no pertany a al sistema de salut pugui comptar amb això».

Benefici propi i col·lectiu

Es tracta d’un col·lectiu que ve reivindicant la vacunació des de fa temps. Són persones d’alt risc i que els beneficiarà tant a ells com a les persones que tenen contacte amb ells. Aquesta vacuna és també una via que els facilitarà l’accés a altres dispositius. És a dir, serveis com albergs, menjadors i diferents centres d’atenció, els quals en el moment d’entrar els demanaran la targeta de vacunació. «Crec que el nostre paper com a Església, és tenir com a prioritat els més vulnerables i preocupar-se per facilitar-los allò que els pugui ajudar en el seu dia a dia, per això, aquesta vacuna i tot allò que sigui caminar en aquesta direcció, és missió de l’Església», afegeix Mn. Peio.