«Sou valentia i esperança»: Santa Àgata, símbol de la lluita contra el càncer de mama

Unes 70 persones assisteixen a la missa anual en honor a la santa, celebrada a la capella de Santa Àgata de Barcelona

05 Febr, 2026
smunoz

Com cada 5 de febrer, la capella de Santa Àgata del Museu d’Història de Barcelona obre de manera excepcional per commemorar Santa Àgata, patrona de les dones que pateixen càncer de mama. Malgrat la pluja, unes 70 persones han assistit a la celebració, entre elles dones que pateixen o han patit la malaltia, familiars, personal sanitari i devots de la santa. Durant l’homilia, Mn. Gabriel Carrió, rector de Santa Cecília, s’ha adreçat a les dones que lluiten o han lluitat contra el càncer de mama tot afirmant que són «valentia, esperança i llum enmig de la nit». «Déu coneix les vostres cicatrius i hi posa la seva mà, amb dolçor i respecte infinit», els hi ha recordat.

«No camineu soles»

El també canonge de la Catedral de Barcelona ha recordat que Santa Àgata va ser ferida en allò que simbolitza la tendresa i la vida: el pit. «Tantes dones avui coneixen també aquest dolor profund, però no hi caminen soles», ha remarcat.

Mn. Gabriel Carrió ha volgut tenir també paraules de reconeixement per als familiars i amics que acompanyen aquestes dones: «El vostre amor —a vegades discret, a vegades cansat— és una de les formes més pures amb què Déu s’acosta a una persona que pateix». Igualment, s’ha adreçat al personal mèdic i sanitari, recordant-los que transmeten confiança, donen esperança i cuiden l’ànima, encara que sovint no en siguin conscients.

Finalment, el rector de Santa Cecília ha animat tothom a acompanyar, alleugerir el pes del patiment, honrar la tasca sanitària i donar espai al testimoni. També ha recordat que Déu ens acompanya en aquesta lluita.

Benedicció dels panets i les taronges, símbol dels pits i del patiment

En acabar la celebració, s’ha fet la tradicional ofrena dels panets i les taronges, que simbolitzen la forma del pit i la memòria del seu patiment. Les cistelles han estat dipositades davant l’altar mentre s’interpretaven els Goigs de Santa Àgata, a càrrec dels Amics dels Goigs.

El mossèn ha beneït tant l’ofrena com les persones voluntàries que han repartit el menjar, així com els assistents a la missa. Enguany, a causa de la pluja, no s’ha pogut dur a terme la benedicció a la plaça del Rei, com és tradició.

Sílvia Muñoz

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)