Segona trobada diocesana de dinamitzadors del Sínode

Aquest dissabte, 5 de febrer, més de dos-cents dinamitzadors del Sínode 2021-2023 s’han aplegat al Seminari Conciliar de Barcelona

Imatges: Ramon Ripoll

Aquest dissabte, 5 de febrer, dos centenars llargs de dinamitzadors del Sínode 2021-2023 s’han aplegat a l’edifici del Seminari Conciliar de Barcelona. Després de la primera trobada del passat mes de novembre, s’ha procurat mantenir el contacte amb totes les persones que de fet acompanyen en les diferents parròquies, arxiprestats, moviments, associacions, congregacions, etc. el treball sinodal. Dels seus dubtes i necessitats ha nascut la proposta de contingut d’aquesta segona trobada.

Amb el rerefons d’un vídeo entorn al treball realitzat en la primera trobada s’han anat aplegant els assistents a l’Aula magna. Allà els ha donat la benvinguda Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona, que ha donat pas a una llarga estona de pregària tot relligant el camí sinodal amb el discerniment.

Un segon moment de la trobada ha presentat, en primer lloc, tres experiències procedents d’àmbits ben diversos: el Grup Joan Roig, vinculat al Secretariat diocesà de pastoral amb joves; el procés sinodal a la parròquia de Santa Eulàlia de Mèrida de l’Hospitalet de Llobregat; i, finalment, a l’Arxiprestat de la Catedral. A continuació, Andreu Ibarz ha fet una presentació entorn del treball i paper que es demana als dinamitzadors, tot responent a la pregunta: Què vol dir ser dinamitzador Sinodal?

Després d’un moment de descans, s’ha afrontat el tercer moment de l’encontre. S’han ofert sis espais al voltant de diversos nuclis temàtics del treball sinodal i on poder compartir propostes per treballar-los. Cada participant ha pogut participar-ne en dos: Companys de viatge; Corresponsables en la missió; Dialogar amb la societat; Escoltar, prendre la paraula, dialogar; Discernir i decidir; Formar-se en la sinodalitat.

Finalment, tots els dinamitzadors s’han aplegat a la capella del Seminari per compartir espontàniament algunes primeres i espontànies reaccions d’allò que s’ha viscut: Quin aprenentatge t’emportes? Què em pot servir? Què m’ha agradat i puc compartir amb el meu grup? Un breu moment de pregària i l’enviament per continuar el treball que es realitza en cada àmbit han clos l’encontre, amb la invitació a reservar la data del proper diumenge 29 de maig, en què hi haurà la trobada final diocesana d’aquesta fase del Sínode a la qual hi estan convidats els dinamitzadors, tots les persones que estan participant en el treball sinodal i tothom que s’hi vulgui afegir.