Segrestrat a Síria perdona els culpables

Tres fonamentalistes van posar al maleter d'un cotxe a Maurice Agob i el van segrestar ara fa set anys

El 19 d’octubre de 2012, Maurice Agob era a la botiga de begudes alcohòliques oberta pels seus fills a Alep, Síria. Van irrompre tres fonamentalistes islàmics, li van apuntar amb una arma i li van lligar les mans. Li van robar tot el que tenia i el van ficar al maleter d’un cotxe. Després van passar dos dies sense menjar en una habitació abandonada al costat d’altres presos, esperant el destí fatal. Ha explicat el seu testimoni a Rome Reports al Comitè Catòlic Episcopal d’Alep, un òrgan que recopila històries de cristians exemplars. “El primer que un sent és por, perquè les notícies que ens arribaven deien que assassinaven a tots els que segrestaven. Tenia por de la mort” explicava.

L’oració com a defensa

La fe va salvar a Maurice Agob.  “El que vaig experimentar gràcies a l’oració, la més llarga de la meva vida, va ser serenitat i fe en Déu. Quan abans de l’interrogatori em vaig abandonar en Ell, vaig sentir una pau interior que em va fer superar aquesta dolorosa experiència”.

El perdó total

A Maurice el van acusar de promoure el consum d’alcohol, una cosa prohibida per als musulmans. A l’interrogatori els va convèncer que el negoci no era seu i que ell no era enemic dels musulmans. Els va dir que com a cristià resava per ells. El seu testimoniatge va acabar per convèncer-los. Fins i tot va commoure a un dels seus segrestadors, qui li va demanar perdó per haver-lo tractat malament. “Vaig experimentar què se sent en perdonar quan un d’ells em va demanar disculpes – va explicar el cristià síri-  li vaig dir que no el considerava un enemic sinó un germà i que havíem de voler-nos els uns als altres per a perdonar-nos, caminar junts i millorar el nostre país junts”, narrava la víctima.

Maurice va ser alliberat i va tornar a casa. Ara viu refugiat a Bèlgica al costat de la seva família. Mai va parlar d’aquesta terrible experiència fins que va ser contactat pel Comitè Catòlic Episcopal d’Alep.