Fotografies: Ramon Ripoll
La parròquia de Sant Miquel del Port de la Barceloneta ha celebrat la Festa Patronal de Sant Miquel amb una missa que ha sigut l’acollida de tot el barri. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova, va presidir la celebració que es va emmarcar dintre d’un ambient alegre i fratern marcat per la diversitat que hi viu en aquest barri.
A l’inici, com és tradició, els feligresos van dur unes ofrenes florals a l’arcàngel Sant Miquel. En aquest sentit, tal com es fa cada any, els comerços, les entitats i associacions del barri van a l’església de la Barceloneta i porten flors a l’arcàngel tot llegint uns poemes.
El rector de la parròquia, Mn. Antoni Reina, va afirmar, emocionat pel gran èxit de la celebració, que «la vida del barri està connectada amb l’església i l’església amb el barri» una singularitat que troba «atípica» en una ciutat tan gran com és Barcelona. Un barri que ell considera «un poble dins la ciutat», explicava. «És meravellós i remarcable fer saber que la festa del barri comença a l’església amb l’agraïment a Sant Miquel i demanant la seva protecció», va afegir.
«Dipositar la vida en Déu»
En el moment de l’homilia, el bisbe Javier va assegurar que era un honor participar de la celebració, durant la qual es va mostrar molt proper. Aquest va dirigir-se als presents recordant-los que Déu és present sempre i mostra un amor desbordant per cadascun de nosaltres. «Ell ens coneix i ens estima».
El bisbe Vilanova va assenyalar aquest amor, que ve de la fe, com un llegat que dona als seus fills, perquè aquests el transmetin els uns als altres. «No perdem el do que hem rebut. Podem perdre moltes coses, fins a la salut, però si us plau no perdem la fe perquè on vas a dipositar la teva vida si no és en Déu», els va dir.
Participació i representació del barri
Va ser remarcable la gran participació espontània que va haver durant la missa de la festa patronal. És així, que al final de la missa el rector de la parròquia va donar l’oportunitat als feligresos de donar les gràcies i al voltant d’una desena d’aquests van agrair espontàniament «la vida que estan brollant a la parròquia, on se senten acollits».
En aquesta línia participativa, també va destacar el moment de les ofrenes, la representació del sector més humil i solidari. Tres usuaris atesos al centre Lluïsa Marillac, de la congregació de les Filles de la Caritat, van oferir llum, pa i vi. Entre aquests també van participar voluntaris del Projecte Sostre i nenes que havien fet recentment la primera comunió.