Primera Assemblea d’Acció Catòlica

Diferents membres de parròquies es reuneixen a Sant Pau del Camp per coordinar una nova etapa conjunta

Diferents membres de grups d’adults i joves, acompanyants d’infants i consiliaris, es van reunir a la primera Assemblea d’Acció Catòlica General de la diòcesi de Barcelona. La trobada va tenir lloc a la parròquia de Sant Pau del Camp. La missió? Coordinar la nova etapa conjunta que ja es va iniciar amb la primera trobada dels tres sectors el 21 d’octubre.

Una crida de servei

Els assitents de l’assemblea van venir de diferents parròquies. Entre elles, la del Poble-sec, Crist Rei, Sant Pacià, Santa Maria del Mar, Sant Miquel i Església Major de Santa Coloma, Santa Maria de Premià de Mar i Sant Joan de Vilassar de Mar.

Tot va iniciar amb una pregària, acompanyada de cants. També, es van llegir les paraules del papa Francesc dirigides a l’Acció Catòlica. Amb aquestes, es va construir el jardí del Regne, compartint la crida de servei cap als altres. A més a més, va ser un moment d’obrir el cor o compartir les pors i les oportunitats que dona l’Acció Catòlica per construir el Regne de Déu. Així, es va reflexionar entorn la cita: “Aneu, jo us envio com anyells enmig de llops […] Cureu els malalts i digueu a la gent: El Regne de Déu és a prop vostre” (Lc 10, 1.9).

Nova Comissió Diocesana

Durant l’assemblea, el màxim òrgan de diàleg i decisió, es van parlar temes d’organització i coordinació del moviment. A més a més, es van presentar els estatuts aprovats pel cardenal Mons. Joan Josep Omella. També, es va escollir per unanimitat la Comissió Diocesana que durant tres anys, coordinarà la vida del moviment. Així, hi haurà la Cori Casanova com a presidenta i en Toni Roman com a consiliari general. Altrament, la Silvia Urbina, la Rocío Muñoz i l’Àngels Carrió seran les responsables d’adults, de joves i d’infants respectivament.

També van tenir una petita estona per separar-se per sectors i així començar a dibuixar les properes passes d’infants, joves i adults i van presentar la trobada de laics de l’ACG estatal que tindrà lloc de l’1 al 4 d’agost a la ciutat d’Àvila. Amb una estona de música i pica-pica, on també es va afegir el bisbe Sergi, van celebrar l’inici d’aquesta etapa, que emprenen tots amb molta il·lusió.

Font: Acció Catòlica General