Pau a la Terra

El primer dia del 2020, la Comunitat de Sant'Egidio organitza manifestacions a tots els continents en suport del missatge del papa Francesc: «Marxa per un món sense guerra ni terrorisme»

L’1 de gener, en ocasió de la 53 Jornada Mundial de la Pau, i manifestant el seu suport al missatge del papa Francesc: “La pau com a camí d’esperança: diàleg, reconciliació i conversió ecològica”, la Comunitat de Sant’Egidio invita a començar l’any nou al carrer, juntament amb aquells que treballen per un món més just i humà.

Marxa per Barcelona

Justícia i Pau; Càritas Diocesana de Barcelona; Unió de Religiosos de Catalunya; Delegació Apostolat Seglar de l’Arquebisbat de Barcelona; Fundació Joan Maragall; o el Moviment Europeu AGAPE van ser les entitats col·laboradores en la marxa per la pau a Barcelona. El recorregut va començar a les 11:30 h a plaça Catalunya, al començament del carrer de Portal de l’Àngel. Els prop de 200 manifestants van anar carrer avall fins a arribar a la plaça de la Catedral on les entitats van fer parlaments i es van donar testimonis.

Preocupació per les guerres i el terrorisme

“El món és una “casa comuna” i tots estem cridats a tenir-ne cura” asseguren des de la comunitat. El primer dia del 2020 les comunitats d’arreu del món estan preocupades per les guerres i el terrorisme a “Somàlia, el nord de Moçambic i diversos països del Sahel, com Nigèria, Burkina Faso, Mali i Níger”, dels que, asseguren, es parla ben poc. “Els que més pateixen són els pobres, que tenen dret a la pau a través del diàleg i la reconciliació. Però hem d’ocupar-nos també de totes les terres ferides per l’explotació de la natura que esperen una conversió ecològica” assegura Sant’Egidio citant al Sant Pare.

Per això, el primer dia de l’any organitzem marxes, manifestacions i iniciatives públiques a centenars de ciutats de tots els continents. En totes elles, començant per la de Roma, on a la plaça de Sant Pere es van recordar els noms de tots els països on encara hi ha conflictes i violència, finalitzant la jornada amb les paraules del papa Francesc a l’Àngelus.