NET Ministries aterra a Barcelona

El fundador de l'organització catòlica nord-americana de joves missioners presenta el seu projecte a l'arxidiòcesi

Mark Berchem és el fundador de NET Ministries, una organització estatunidenca que organitza recessos espirituals per a joves d’arreu del món amb la intenció de formar nous missioners. Aquest passat cap de setmana Berchem ha visitat Barcelona per parlar de la tasca de NET convocat pel Secretariat diocesà de pastoral amb joves.

NETs catalans

Des de fa 4 anys una desena de joves de Catalunya han pogut viure l’experiència de ser missioners durant un curs als Estats Units a l’organització catòlica que dirigeix Berchem. Durant aquest període, els joves de 18 a 26 anys marxen de les seves llars per internar-se a cases d’acollida prestades per NET. Després, un equip de formadors i joves missioners transmeten el missatge evangèlic als estudiants a través de diferents mètodes. “Ara volem intentar replicar-ho a Espanya”, afirmava la coordinadora de NET Spain, Assumpta Ginebra. “Primer ho hauríem de fer en petit format, recessos d’un matí o pocs dies, perquè no tenim les mateixes eines de les que disposen a Estats Units”, celebrava Ginebra.

Els miracles

El fundador de Net va posar un exemple bíblic per inspirar els joves a tenir fe. “L’home tenia la mà atrofiada i li va demanar a Jesús que fes alguna cosa. Però Jesús li va demanar que abans fes alguna cosa que pensés què no podia fer. Jesús li va dir a l’home: estira la teva mà. Aquest va provar d’estirar-la i el miracle va succeir, la va poder estirar”. La reflexió moral d’aquest passatge resumeix com la fe en Déu i en un mateix acaba produint el miracle buscat. Tal com esmentava Berchem: primer s’ha de voler realitzar alguna cosa que es creia impossible perquè el miracle succeeixi.

A Estats Units, NET ha format a més de 125.000 joves cristians. “Però encara queda molta feina per fer” deia Berchem. La xarxa ja està a Austràlia, a Irlanda i a Uganda. El Secretariat diocesà de pastoral amb joves ha donat el primer pas per replicar el projecte a Espanya.