Mons. Vilanova i Pellisa: «Qui viu en l’amor de Déu serà font i portador de vida plena»

El bisbe Javier finalitza les predicacions quaresmals a la Catedral de Barcelona al voltant de la cita bíblica: «Jo sóc el Camí, la Veritat i la Vida». 

24 Març, 2023
Església de Barcelona

Fotografia: Catedral de Barcelona

“Enamora’t del Senyor perquè Ell està boig per tu. Ell és l’alegria del teu cor, qui t’ha donat la vida i qui mai t’abandonarà”. Així, amb confiança i convicció, el bisbe Javier Vilanova i Pellisa ha finalitzat la tercera i última de les tres predicacions quaresmals que ha fet aquest any a la Catedral de Barcelona. Tres sessions al voltant de la cita bíblica: «Jo sóc el Camí, la Veritat i la Vida». 

En aquesta tercera predicació, el bisbe auxiliar de Barcelona ha reflexionat a partir de l’afirmació: “Jo sóc la vida”. L’explicava argumentat que “la vida nostra està en Crist, perquè en Crist està la vida. Déu és el creador i el motor d’aquesta vida”. 

“Motor de vida”

Davant la certesa que “no hi ha res igualable que la persona humana en tota la creació”, el bisbe va exhortar a “no cansar-se d’admirar la bellesa humana”. Un regal de Déu pel qual ens hem de “mostrar agraïts per haver rebut tant i de forma gratuita”.

Tot i així, Mons. Vilanova va lamentar com, de vegades, “hi ha un rebuig de Déu, que tot i donar-ho tot hi ha que rebutja aquest amor de Déu”. Partint d’aquí va preguntar als fidels: “Què passa quan es treu a Déu de la vida?”. Responent l’interrogant, va dir que “sense Déu no tenim la comunitat que ell ens dóna, ni veiem els germans”. “Ens fem nosaltres “Deus” amb un ego que mai s’omple,- continuava el bisbe- sempre està buit”. 

Misericòrdia eterna

Davant aquesta mancança de Déu, el prelat va advertir que “es perd el sentit de la Vida, perquè estem creats per viure i per estimar”. 

A més a més, el bisbe Javier va recordar que tot i allunyar-se un de Déu la misericòrdia de Déu mai s’apaga, sinó que és “eterna”. En aquesta línia va posar subratllar el sagrament de la reconciliació és “font d’amor i salvació” que ens recorda que “mai hem de perdre l’esperança perquè mai ens deixarà d’estimar”. 

Viure en l’amor de Déu

Concloent la predicació quaresmal, i amb tota la reflexió de base, va exhortar a “posar Déu en el centre. “Escoltar-lo en cada un dels moments de la nostra vida i des de la Paraula”. “Ell ens donarà vida i un amor incondicional- deia el bisbe-. Qui viu en l’amor de Déu serà font de vida plena sent portadors també de vida”, va afegir.

https://www.youtube.com/watch?v=w-3GRsoeWcs

 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

La casa fonamentada sobre roca no es va ensorrar.

(Mt 7,21-29)