Mons. Javier Vilanova visita les escoles parroquials FEP La Sagrera EE i FEP Bon Pastor

Aquestes visites permeten refermar el compromís de l’Església Arxidiocesana de Barcelona amb el servei educatiu en comunió amb els seus pastors

Durant aquest curs escolar 2023-2024, el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova, continua les visites pastorals. Aquest curs visitarà en total cinc escoles de la Fundació per a les Escoles Parroquials de l’arxidiòcesi. Segons explica el gerent de la Fundació Escoles Parroquials, Isidor Torrescusa, aquestes trobades amb el bisbe permeten a les comunitats educatives «refermar el compromís de l’Església Arxidiocesana de Barcelona amb el servei educatiu en comunió amb els seus pastors». A més a més, Torrescusa exposa que és una oportunitat per al bisbe de «conèixer, en directe, les necessitats i els reptes que les escoles parroquials afronten en el seu dia rere dia».

Després de visitar l’escola FEP Sant Ramon en el primer trimestre del curs, aquest mes de febrer el bisbe Mons. Vilanova ha anat a l’escola d’educació especial FEP La Sagrera i, aquesta setmana, a l’escola FEP Bon Pastor.

Durant la visita a l’escola FEP La Sagrera EE, especialitzada en educació especial, ha rebut l’afecte i l’espontaneïtat de l’alumnat i dels mestres i educadors del centre. La seva interacció amb els estudiants i el personal de l’escola ha estat una afirmació del valor de cada individu, independentment de les seves capacitats.

D’altra banda, a l’escola FEP Bon Pastor, situada en un entorn social, cultural i econòmic desafavorit i vulnerable, ha transmès  un missatge d’esperança i de suport a la tasca desenvolupada per l’Església Arxidiocesana de Barcelona, en aquestes barriades populars, tot refermant el compromís continu de l’Església amb l’educació i el desenvolupament dels joves.

Durant l’estada en ambdues escoles, el Bisbe Javier ha destacat la importància de l’educació com a «vehicle d’igualtat d’oportunitats» i ha encoratjat els estudiants a perseguir els seus somnis amb determinació i passió. Tal com exposa el gerent de FEP quant a l’aportació d’aquestes visites del bisbe a l’equip docent, «permeten aprofundir en el sentit de la nostra autèntica missió com a educadors cristians, posant l’accent en l’acompanyament en el creixement humà dels nostres infants, adolescents i joves».

Les properes visites seran a les escoles FEP Santíssima Trinitat i FEP Aprenents EE.