Mons. Gordo presideix l’admissió a ordes sagrats de deu seminaristes

El passat 24 de setembre la basílica de la Mercè va acollir el ritu d'admissió a Ordes dels candidats diocesans a l'ordenació diaconal

Imatges: Ramon Ripoll

El passat 24 de setembre de 2021, el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo, va presidir la celebració de l’eucaristia a la Basílica de la Mercè, on reberen l’admissió a Ordes deu seminaristes diocesans: Eduard Mata Grau, Toni Barenys Queralt, Santiago Claret Vidal, Joan Piñol García, Xavier Campmany Arquer, Javier Casals Pich-Aguilera, Guillem Lisicic Lopátegui, David Lucena Peris, Manuel Rodríguez Garrido i Íñigo de Alfonso Mustienes. Sota el mantell de la patrona de Barcelona i acompanyats de familiars, amics, formadors i companys del seminari, van viure aquest moment com un pas important pel seu camí al sacerdoci.

Què és l’Admissió a Ordes?

L’Admissió a Ordes Sagrats és una celebració prèvia al diaconat que consisteix en la benedicció solemne de la vocació dels que s’estan preparant en el Seminari Conciliar. Amb aquest ritu el que aspira al diaconat o al presbiterat manifesta públicament la seva voluntat d’oferir-se a Déu i a l’Església per exercir l’orde sagrat. I l’Església, en persona del Bisbe, en rebre aquest oferiment, el tria i el crida perquè es prepari adequadament per a rebre l’orde, i d’aquesta manera sigui admès oficialment entre els candidats al diaconat. L’adscripció entre els candidats al diaconat no dona cap dret a rebre l’ordenació diaconal. Es tracta d’un primer reconeixement oficial dels signes positius de la vocació al diaconat, que cal que sigui confirmat durant els següents anys de formació.