Més de 400 persones assisteixen a la Jornada festiva per la família i la vida

El Secretariat diocesà de Pastoral Familiar organitza una trobada amb espectacle, testimonis i tallers de diàleg i introspecció amb les famílies

Aquest cap de setmana l’Arxidiòcesi de Barcelona ha acollit la Jornada Interdiocesana per la família i la vida. L’escola Marista Immaculada, al Passeig de Sant Joan, va ser el punt de trobada d’aquesta tercera Jornada organitzada pel Secretariat Diocesà de Pastoral Familiar amb motiu de la celebració del Dia de la Vida.

Avis, pares, fills, tiets… moltes famílies es van sumar a l’encontre. Cada una d’elles amb la seva realitat i les seves dificultats, però totes amb un denominador comú: l’amor entre els seus integrants. També s’hi va sumar el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías, i diversos moviments que van col·laborar i participar en l’organització i desenvolupament de l’acte. Entre aquest hi havia els grups: Encontre Matrimonial, Equips de Nostre Senyora, Comunitats de Vida Cristiana, Llars don Bosco, SchoenstattChristifideles laiciHogar de Maria, Hakuna40 dies per la vida, i un grup de voluntaris joves de la parròquia de Sant Miquel.

«Va ser una trobada font d’alegria. Vam poder agrair celebrar, pregar junts per la família i la vida. Tal com diu el papa Francesc, “no hi ha famílies perfectes, l’important és aquest amor”». Així ho exposa Dolors Parellada, responsable del Secretariat de la Pastoral Familiar, satisfeta pel resultat final de la trobada, en la qual les protagonistes van ser cada una de les famílies, les quals es van posar a prova a si mateixes, a partir d’una dinàmica inicial en la qual van interpel·lar-se entre ells els integrants de cada una de les famílies.

Tallers i dinàmica familiar

Després de la pregària inicial en què es va repassar les característiques de l’amor i es va reproduir el vídeo del Papa Francesc sobre la família, es van disposar diferents grups formats per les diferents famílies. Cada una d’aquestes disposava d’una capsa anomenada amb un adjectiu que els membres van triar segons allò que definia la seva família. «El propòsit dels tallers era fomentar el diàleg entre els membres de la família per promoure-hi el llenguatge de l’amor, destacant les qualitats de tots els membres i intervencions divertides per esplaiar-se dins la família amb mímica, jocs diversos i molt de diàleg», explica Parellada. En aquest sentit, el també responsable del Secretariat per a la Pastoral Familiar, Xavier Padilla assegura que «l’important era prendre consciència que tenim diferents llenguatges per expressar l’amor, com els gestos, donar-nos temps de qualitat, actes de servei, regals no materials».

Espectacle i testimoni

Darrere d’una pausa amb xocolata i xurros, va prosseguir la jornada amb un espectacle de malabars. L’encarregat va ser Pau Ponce, un home format des de petit a un circ, que va oferir una funció acompanyat de la seva família. A la dosi d’entreteniment i humor s’hi va sumar una de més profunda amb el seu testimoni de fe. El malabarista va exposar com, després d’una vida moguda per l’ambició per triomfar i motivacions supèrflues, va sentir-se buit i va ser llavors quan va trobar-se amb la fe a partir de la pregària. La «coherència i sentit a la vida» que va demanar-li Pau Ponce a Déu pregant-li, ho va trobar en la seva dona i els seus fills, amb els quals viu el dia a dia la seva vocació amb molta estimació i engendrant la fe.

Celebració amb el bisbe David

La Jornada va cloure amb la celebració de l’Eucaristia, presidida pel bisbe Mons. David Abadías que, a l’homilia, es va dirigir als més petits, asseguts a primera fila, als quals els va explicar de manera pedagògica la història de Sant Tomàs.

Per explicar sentiment del deixeble per veure a Jesús ressuscitat, el bisbe amb un to pedagògic i amb un Chupa Chups a la mà va convidar els nens a dir que era. Nenes i nenes, van començar a intervenir i després de nomenar diverses característiques i el bisbe els va resoldre que, al final, rere tota la propaganda, allò que un vol és tenir el Chupa Chups per poder tastar-lo. Igual que Tomàs, que allò que realment volia era estar amb Jesús.

El bisbe els va convidar els més menuts a trobar Jesús des de la pregària i amb l’ajuda dels pares que ens ajuden a «pregar i a conèixer-lo». «Tomàs vol conèixer i això és el que nosaltres hem de fer, conèixer-lo, explicar-li allò que ens preocupa i obrir-li el nostre cor i créixer així amb la nostra amistat», els va dir.

Cada un dels nens i nenes es van endur a casa un Chupa Chups, que el mateix bisbe els va donar al final de la celebració. Les famílies també van endur-se la seva capsa, amb algunes que altres preguntes més per treballar sobre aquest «amor viu» entre els membres de la família.

Vídeo resum