Més de 1.500 persones recorden els seus difunts a Santa Maria del Mar

Serveis Funeraris de Barcelona – Mémora organitza amb la col·laboració del Secretariat de Tanatoris de l'Arquebisbat una missa per recordar els fidels traspassats el darrer semestre

07 Març, 2025
Església de Barcelona

La basílica de Santa Maria del Mar ha acollit aquest dijous una celebració per homenatjar els difunts de Barcelona en el darrer semestre. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova Pellisa, va presidir la cerimònia organitzada per Serveis Funeraris de Barcelona – Mémora. Van assistir més de 1.500 persones, la majoria, familiars, amics i membres de la comunitat que han volgut recordar i pregar pels seus éssers estimats.

Entre els assistents, destacava el rector de la Basílica, Mn. Salvador Piè, que concelebrava amb el bisbe, i també, els membres de la pastoral de Tanatoris i de la cúpula de Mèmora. Entre aquests, el director general de Mèmora, Xavier Poch; el president de la Fundació Mèmora, José Joaquín Pérez; i el director del Secretariat de Tanatoris, Alfons Sagalés. 

L’esperança de la vida eterna

En el moment de l’homilia, Mons. Javier Vilanova va destacar el simbolisme de la Basílica de Santa Maria del Mar com un espai que convida a mirar cap amunt, tot evocant l’esperança cristiana en la vida eterna. «Ens trobem aquí en una església gòtica que ens fa mirar a dalt. I ara invocarem els difunts mirant a dalt», va afirmar el bisbe.

El bisbe va reflexionar sobre el motiu pel qual els familiars se senten atrets a participar en aquesta celebració, subratllant que l’amor pels difunts no mor, sinó que es transforma en un record viu i en una esperança de vida plena. Tenim el desig que aquesta estima, aquest amor, perduri, no només en gratitud i record, sinó també que creixi cada dia.»

Mons. Vilanova va convidar els fidels a confiar en Déu i a viure amb intensitat cada dia, recordant que la meta final és la plenitud en Déu. «De vegades podem tenir incertesa, però davant totes aquestes preguntes la resposta és: Jesucrist. Quan tenim més clara la meta, tenim més clar com caminar», va assegurar el bisbe.

Amb un to proper va evocar un missatge de tendresa entre els fidels i els seus éssers estimats traspassats. «Ells us diuen: “L’amor que em tens és increïble”, i us demanen que els continueu estimant, perquè ells són vius en el vostre record i els sentiu presents dins vostre.»

Any Jubilar i el camí de l’esperança

Abans de cloure, el bisbe Javier va convidar als fidels a viure com a peregrins en aquest Any Jubilar de l’esperança, recordant que el camí de la vida té un sentit profund i una destinació final en la plenitud del cel. «Déu ho fa tot perfecte. El mateix que ens ha creat ho acabarà a la perfecció amb la plenitud del cel. L’esperança ens ve de Déu i ens demana que confiem en Ell.»

Pregària pels difunts

Un dels moments més colpidors es va produir durant les pregàries, quan es va convidar els assistents a encendre una llum amb forma d’espelma. En aquest instant, les llums del temple es van apagar, creant un clima de profunda introspecció mentre es pregava pels difunts i per la salut del papa Francesc.

La Missa de Difunts del Grup Mémora va esdevenir, així, una oportunitat per compartir el dolor de la pèrdua amb altres famílies, reafirmar la fe i trobar consol en l’esperança cristiana. Un acte de record i d’amor que, any rere any, uneix en la pregària a centenars de persones.

 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Treu primer la biga del teu ull.

(Mt 7,1-5)