Mariona Téllez: «Hem de ser la llum dels passos de molta gent i actuar com una mare»

Testimoni sobre Comunitat de Sant'Egidio des de l'experiència d'una de les portaveus i voluntàries de l'entitat

12 Maig, 2021
Església de Barcelona

Aquesta setmana, seguint l’eix dels pobres del Pla Pastoral Diocesà Sortím!, arriba el testimoni de Mariona Téllez,  voluntària de la Comunitat de Sant’Egidio a Barcelona. Amb només 15 anys, va descobrir la comunitat i, avui dia, continua col·laborant amb la mateixa passió que quan va començar, anys enrere, i exercint com una de les portaveus de l’entitat. 

Tal com afirma Téllez, Sant’Egidio «l’ha fet créixer com a persona i descobrir que els pobres no són ni un número o una carpeta, sinó amics, amics amb històries». Així, des de la seva experiència i amb una llarga trajectòria amb l’entitat, ens apropa a la que anomenen «la gran família d’amics de Sant’Egidi» i als reptes pels quals treballen. 

A les perifèries i als perifèrics

La Comunitat de Sant’Egidio va néixer el 1968. Una vegada va cloure el Concili Vaticà II, Andrea Riccardi en un institut de centre de Roma va crear aquesta comunitat cristiana, dedicada al servei dels pobres. Tal com explica l’entitat, «amb els anys s’ha convertit en una xarxa de comunitats que s’ha estès per més de 70 països i que dedica una especial atenció a les perifèries i als perifèrics»

Homes i dones d’edats diverses, hi col·laboren com a voluntaris, igual que la Mariona, i així s’entrellacen en un vincle fraternal basat «en l’escolta de l’Evangeli i en el treball voluntari i gratuït pels pobres i per la pau». En aquest sentit, la Mariona afirma que es tracta d’ una «gran família d’amics al voltant de l’Evangeli i al voltant de la pregària. Aprenem de l’Evangeli a trobar els pobres, i són ells els quals després ens apropen a l’Evangeli i a Jesús»

Des de la comunitat tenen com a referents fonamentals: la pregària, els pobres i la pau. Tres pilars dels quals parteix la seva activitat que es tradueix en diferents accions amb i per als amics de Sant’Egidio.

En temps de pandèmia, a prop de Jesús

A Barcelona, Sant’Egidio té el menjador social la Casa de la Solidaritat, així com, diversos centres d’acollida ubicats als diferents barris de la ciutat. Mariona Téllez explica com en el moment de la pandèmia, van mirar de respondre amb la màxima rapidesa aplicant-hi les mesures de seguretat necessàries per procurar que l’ajuda no s’aturés. Alhora, molts es van solidaritzar amb l’entitat. «Estem veient ganes d’ajudar a la gent per part de la societat. Persones que és pregunten què faig jo pels altres? Aquesta ha estat una de les preguntes en el temps de pandèmia. Un interrogant  que ha apropat les persones als pobres i aquests donen a conèixer a Jesús», explica

A part del servei que realitzen en el dia a dia, hi ha dades especialment importants com ho és el dia de Nadal. Téllez explica que, «celebrem que som una família i que ens acompanyem a la vida». És tan important i esperada aquesta cita de Nadal, que explica com fins i tot, davant els impediments de la pandèmia, enguany van trobar la manera de mantenir el dinar de Nadal confinat amb tots, celebrant tres dinars de Nadal.

Acollir, la guia per a l’Església

La Comunitat de Sant’Egidio assegura que és molt important la presència de l’Església, a la qual demana que escolti allò que el Sant Pare ens diu. «El papa Francesc ens diu que tractem els pobres com amics, tal com diu a l’encíclica Fratelli Tutti».  «Cal escoltar i acollir les seves paraules en què ens demana: ser directes, simples i determinats. Hem de ser la llum dels passos de molta gent, i actuar com una mare acollint els pobres. Aquesta ha de ser la nostra guia», afegeix.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Treu primer la biga del teu ull.

(Mt 7,1-5)