Marga Riera, autora de l’estampa de la Missa de Les Santes de Mataró
Marga Riera, autora de l’estampa de la Missa de Les Santes de Mataró
Comença una nova edició de la campanya 200x30 per finançar la Missa de Les Santes
18 Juny, 2026
smunoz
Fotos: Estampa
Ni la temperatura ni el calendari enganyen: s’acosten Les Santes. D’aquí a set setmanes serà 27 de juliol i el cor popular des de principis de maig que assaja, sota la batuta de Gemma Sancho, la Missa de Glòria de mossèn Manuel Blanch.
Marga Riera, autora de l’estampa
Entre els preparatius, hi ha l’obra commemorativa, que s’ofereix a les patrones de la ciutat durant l’Ofici, una reproducció de la qual s’entrega en forma d’estampa als assistents a la Missa. Aquest any, l’autora és Marga Riera, artista mataronina i cantaire de la Missa de les Santes.
Riera té el grau en Procediments Murals a l’Escola d’Art i Disseny Llotja de Barcelona. Formada en dibuix i pintura als tallers d’artistes mataronins, com Jaume Arenas i Guerau Calàbia, entre d’altres, combina la pràctica de la docència d’Arts Plàstiques amb la pintura, la il·lustració i el muralisme.
L’estampa de les Santes del 2026 vol representar, en paraules de la creadora, “dues joves portant una palma que arrela sota els seus peus, projectant-se al
món des de la profunditat dels seus valors i la seva fermesa, per continuar cultivant les llavors del seu missatge”. En vol destacar l’actitud valenta i coratjosa.
L’original, realitzat amb cafè i sucre, vol ser una metàfora de la lluita de les patrones per defensar les seves idees, la seva fe. Malgrat l’amargor del martiri, hi ha la dolçor de la joventut i la innocència d’unes noies que ens han deixat un llegat moral ben arrelat a la nostra ciutat.
Pere Fradera, autor del logo de la Junta Rectora
També en l’àmbit del grafisme, la Junta Rectora de la Missa de les Santes, l’ens que es fa càrrec de l’organització de la Missa, té un nou logotip.
L’artista i dissenyador gràfic Pere Fradera, autor de l’estampa de la Missa de les Santes de l’any passat, ha dissenyat el nou logo.
El logo juga amb l’escut de Mataró i el recrea. Les habituals barres es transformen en les dues de la barra final que, afegint-hi els dos punts, són el signe musical de repetició, en definitiva, de tradició. La branca de mata es converteix en la palma del martiri, símbol de les Santes. Els dos colors de la bandera marítima de Mataró hi són presents.
Una nova eina per als cantaires
Tal com ja es va anunciar, la Junta Rectora de la Missa de les Santes ha adquirit l’aplicació CORI, creada pel músic i enginyer informàtic mataroní Àngel Valverde, que conté les veus de cada corda creades amb l’ajuda de la intel·ligència artificial.
D’aquesta manera, des que van començar els assajos, els cantaires poden estudiar la seva veu estiguin on estiguin, només disposant d’un telèfon mòbil, una tauleta o un ordinador.
Quarta edició de la campanya 200×30
D’altra banda, en ple compte enrere per a Les Santes, ja s’ha posat en marxa la campanya 200×30 per finançar la Missa.
A més de la col·laboració de l’Ajuntament de Mataró i de la Generalitat de Catalunya i la participació de l’Associació de Devots de les Santes Juliana i Semproniana, l’ajuda de la ciutadania és imprescindible per fer possible la Missa de les Santes.
És per això que, des de fa quatre anys, s’impulsa aquesta campanya, adreçada especialment als mataronins i a les mataronines. Amb 200 persones que donin 30 euros, les despeses que genera la Missa estarien cobertes. Evidentment, totes les quantitats són benvingudes i la Junta Rectora celebrarà que la xifra de participants superi els 200.
El passat 20 de juny es va celebrar a Jorba una jornada de treball dels delegats i delegades de Migracions de les diòcesis amb seu a Catalunya, amb la participació també de…
El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, ha defensat que «la visita del papa Lleó XIV ha estat, sens dubte, una gràcia per a Barcelona». «Un regal que ens anima a…
Aquest diumenge, Càritas Diocesana de Barcelona ha celebrat la 13a edició de Mataró per Càritas, una jornada festiva i reivindicativa que ha tingut lloc a la Llar Cabanellas i que ha aplegat…
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn... See MoreSee Less
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap... See MoreSee Less