L’orgue de Sarrià

Entrevista realitzada a Lluís Reverter, membre de la comissió de la construcció del nou orgue de Sant Vicenç de Sarrià

Dissabte vinent, dia 16, a les 6 de la tarda, el cardenal Joan Josep Omella beneirà el nou orgue de l’església parroquial de Sant Vicenç de Sarrià. Aquest nou instrument, construït per l’orguener Albert Blancafort, tindrà 2.592 tubs distribuïts en 40 registres –actualment s’ha acabat la primera fase, amb 22 registres i 1.635 tubs-, tres teclats i pedal, i permetrà millorar la qualitat de les celebracions, a més de generar una activitat cultural amb concerts i audicions. Actualment, per a això, Lluís Reverter és membre de la comissió de la construcció del nou orgue.

Per què calia fer un nou orgue a Sarrià?

Perquè l’anterior era de 1925 –la parròquia el va adquirir de segona mà el 1941-, era de saló, massa petit per les dimensions de l’església i, després de 80 anys de servei, estava en molt mal estat; no es podien acompanyar bé les celebracions ni, encara menys, fer-hi concerts. La seva restauració era inviable. Es va decidir construir-ne un de nou, però conservant-ne els tubs de l’orgue antic.

Què pot donar de si aquest nou instrument?

El nou orgue està pensat per a l’acompanyament del cant de l’assemblea, principalment. També aporta, per les seves característiques tècniques, la possibilitat de l’execució d’una bona part del repertori organístic. Amb la seva ubicació, pot omplir de so la nau de l’església que fins ara no era possible. També permetrà fer cicles de concerts, que obriran més la parròquia al barri.

Com un orgue pot contribuir a lloar Déu?

L’orgue és un instrument que l’Església va introduir per ajudar a acompanyar els cants religiosos amb l’harmonia dels seus sons i es va convertir en un instrument de pregària i de meditació. Tot allò que enriqueixi el culte amb elements de qualitat contribueix a fer-lo més viscut i real.

Entrevista realizada por Òscar Bardají y Martín para el Full Dominical del 10 de noviembre