L’Hospital de Campanya celebra el primer aniversari

Els promotors de la iniciativa plantegen de cara al futur crear una xarxa d'esglésies d'acollida als sense sostre arreu del món

18 Gen, 2018
Montse Punsoda

Aquest 17 de gener ha fet un any que l’Església Santa Anna va obrir les seves portes als sense sostre amb l’objectiu d’acollir-los i ajudar-los a combatre el fred. Van passar els mesos i, sota el nom d’Hospital de Campanya, la iniciativa que va començar com un “caos” s’ha anat consolidant i compta ja amb amb comissions i grups que s’encarreguen de les diferents tasques. De combatre el fred s’ha passat a combatre la solitud i, avui dia , són més de 150 voluntaris que formen una família, juntament, amb el centenar d’indigents que passen diàriament i els promotors de la iniciativa, el rector, Mn. Peio Sánchez i la teresiana M. Victòria Molins.

Per celebrar aquest primer aniversari, es va organitzar una festa a l’Església Santa Anna, en què voluntaris i acollits van gaudir d’un berenar plegats i de diversos espectacles. Entre les funcions programades va destacar la de Viqui Molins i una altra germana teresiana que van despertar tot de rialles, davant la seva posada en escena com a pallasses. Tot plegat una festivitat per trencar amb la solitud i gaudir amb la família.

Del desconegut, a un familiar

“Al principi era un caos i en aquell moment mai hauria imaginat que s’haguessin fet tantes coses!”, -exclama la teresiana recordant els inicis-. “Després d’un any, si s’ha arribat fins aquí, és gràcies als voluntaris, al carisma tan fort d’ajudar als altres i, sobretot, a Déu”. Així ho explicava Molins, que assegura que “el més important és veure com aquells que van acollir, que comencen a ser protagonistes de la seva pròpia vida”.  

Mn. Peio explica com, rere aquells rostres al principi desconeguts, ara hi ha una “persona amb noms i cognoms, una història que hem acompanyat i molt sofriment”. Segons el rector, “és el fet de ser-ne conscient d’aquest patiment, el que t’empeny a continuar”.Sovint pensem que només es necessari l’alimentació o un llit, però sobretot, és important el marc de relacions que un troba en una llar, i  que permet a aquell que està perdut recuperar unes relacions de normalitat”, afegeix.

En aquesta línia tant Molins com Mn. Sánchez destaquen com un element clau  pot ser el fet de celebrar el teu aniversari, i per això, mensualment es fa un àpat per felicitar tots aquells que fan anys. També durant la celebració del primer aniversari de l’Hospital de Campanya va haver-hi un moment perquè tots aquells que feien anys, tant voluntaris com acollits, bufessin espelmes.

Mirant cap al futur

Com a resultat d’aquest primer any de treball, segons Molins i Sánchez, es comença a treballar per una associació de persones del carrer que dirigiran ells mateixos, sota el nom “Cercant Futur”, i que pretén ajudar-los a “apoderar-se i lluitar pels seus drets” en les situacions que ho requereixin, expliquen.

També, com a objectius, a més de mirar la possibilitat d’obrir algunes nits i de continuar estenent el voluntariat, es vol estendre i internacionalitzar aquesta iniciativa. Segons explica Mn. Peio s’està treballant juntament amb el Padre Ángel, per crear una xarxa d’Hospitals de Campanya arreu del món.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Aquest és el deixeble que ho ha escrit, i sabem que el seu testimoni és digne de crèdit.

(Jn 21,20-25)