L’Església Arxidiocesana de Barcelona recull queviures i donatius per als damnificats de la guerra d’Ucraïna

Es pot fer arribar medicaments, menjar, roba tèrmica i de llit i productes d’higiene personal a l’església del Perpetu Socors i a la parròquia de Sant Josep, Santa Mònica i Sant Josafat

Fotografies: Agustí Codinach

El conflicte que està patint Ucraïna requereix una resposta urgent per evitar una catàstrofe humanitària. Per aquest motiu, l’església del Perpetu Socors, dels Redemptoristes, està recollint medicaments, menjar, roba tèrmica i de llit i productes d’higiene personal. La recollida de material es realitza de dilluns a dissabte, de 9 h a 21 h, per l’entrada del ptge. de Mercader, 12A, de Barcelona. A més, també es pot col·laborar a través de dues vies, per fer donatius econòmics ho poden fer a través de Càritas Internacional i del mossèn de la diòcesi Iurii Stasiuk, rector de la parròquia de Sant Josep, Santa Mònica i Sant Josafat, que ara està donant suport espiritual al front d’Ucraïna. Durant l’absència a la diòcesi de Mn. Iurii, des de Barcelona està coordinant la recepció de materials i donatius Mn. Volodymyr Sabat. Tots aquests donatius estan servint per proporcionar aliments, aigua potable, allotjament segur i “kits” d’higiene a les persones afectades pel conflicte ucraïnès.

A més, Càritas Diocesana de Barcelona va obrir, ara fa una setmana, un número de compte corrent específic per a l’emergència. Els diners rebuts a aquesta conta estan destinats a comprar els materials necessaris per a Ucraïna o els països veïns.

BIZUM: 33381

Com diu el papa Francesc, «tota guerra deixa el món pitjor que com l’havia trobat. La guerra és un fracàs de la política i de la humanitat». Per això, l’Arxidiòcesi de Barcelona s’està mobilitzant per aportar el seu gra de sorra i ajudar a totes les persones possibles davant aquest conflicte. Que Déu porti la pau i «preservi el món de la bogeria de la guerra».