Les 10 Càritas amb seu a Catalunya afronten la segona onada de la Covid-19

L’entitat impulsa la campanya «La pobresa també rebrota», amb l’objectiu d’obtenir recursos per respondre a les conseqüències econòmiques i socials de la segona onada i d’un possible confinament

La pobresa també rebrota, aquest és el lema  de la campanya que les deu Càritas amb seu a Catalunya han impulsat per fer front a la  situació que pot esdevenir en les pròximes setmanes. El president de Càritas Catalunya,  Francesc Roig, ha advertit que ja s’està detectant una nova arribada de persones  als despatxos de l’entitat, i que cal estar preparats per afrontar la nova  situació. «Moltes de les Càritas amb seu a Catalunya ja han exhaurit el pressupost que tenien previst per tot el 2020. Davant d’aquest context, apel·lem a la solidaritat de la  ciutadania per continuar garantint les ajudes a les persones més vulnerables de la nostra  societat», ha indicat Roig. 

Al maig van augmentar un 63 % les persones ateses pels  serveis de primera resposta a Catalunya

Càritas ha recordat que al maig van augmentar un 63 % les persones ateses pels  serveis de primera resposta a Catalunya, passant de 63.300 persones a més  de 103.000, i que aquest increment va obligar a destinar molts més recursos  per cobrir necessitats bàsiques com l’alimentació o les despeses relacionades  amb l’habitatge. «1 de cada 3 persones ateses per Càritas no havia necessitat mai la  nostra ajuda. És una situació que ens recorda a la crisi de 2008, amb la diferència que  aquesta ha afectat a tots els sectors econòmics sense excepció, també a l’economia  submergida», ha destacat el president de Càritas Catalunya. 

1 de cada 4 llars ateses per Càritas no disposa de cap ingrés

Actualment, 1 de cada 4 llars ateses per Càritas no disposa de cap ingrés,  situant al 65,2 %, de les famílies per sota del llindar crític de la pobresa severa.  Això suposa que la meitat de les famílies tinguin dificultats per pagar el lloguer, la hipoteca  o els subministraments. «La situació és insostenible. El 36% de les famílies han  hagut de reduir les despeses d’alimentació, i un segon confinament pot ser  letal per a moltes d’aquestes persones. No podem esperar ni un minut més  a prendre mesures i mitigar l’impacte social de la COVID-19», ha afirmat Roig. 

La campanya estarà activa durant els mesos d’octubre i novembre, i els diners recaptats  aniran destinats principalment a les ajudes directes per pagar lloguers, relloguers,  factures o la compra d’aliments. 

T'ha agradat aquest contingut? Subscriu-te al nostre butlletí electrònic. Cada setmana, l'actualitat de l'Església diocesana al teu correu.

T'interessarà ...