L’arquebisbat de Barcelona participa en les Jornades Europees de Patrimoni 2020

L’Arquebisbat de Barcelona «despertarà» part del seu patrimoni impulsant l'ús de les noves tecnologies i de la 3D

L’Arquebisbat de Barcelona «despertarà» part del seu patrimoni gràcies a aplicacions 3D que els visitants podran utilitzar amb els seus propis telèfons mòbils. Aquest conjunt d’activitats es duran a terme durant les Jornades Europees de Patrimoni 2020 que se celebren del 9 a l’11 d’octubre i que ofereixen visites similars amb un format anomenat «Desperta».

El Museu Diocesà i el monestir de Sant Pau del Camp organitzaran visites-taller amb fotogrametria, una tècnica de captació d’imatge que es basa en l’elaboració de models 3D mitjançant l’ús d’un dispositiu intel·ligent. Gràcies a la combinació de les aplicacions Trnio (iOS) o Scann3D (Android) amb Sketchfab, tots els participants podran descobrir, digitalitzar i difondre el patrimoni i gaudir d’una experència virtual òptima.

El telèfon mòbil, element clau

L’ús del mòbil és també l’eix dels tallers de fotografia que la catedral de Barcelona acollirà en motiu d’aquestes jornades. Amb el títol «Fotografiar i fotografiar-se en el patrimoni» el dissabte 10 d’octubre s’organitza un taller fotogràfic per a joves que farà un recorregut pels punts patrimonials més importants d’aquest temple.

Un dia abans, el 9 d’octubre, a la mateixa Catedral s’hi realitzarà un taller de fotografia per analitzar totes les mirades possibles del temple. S’hi podrà fer servir el mòbil o una càmera fotogràfica.

El mateix dia, s’organitza una visita guiada al santuari de la Mare de Déu de la Cisa (Premià de Dalt, Barcelona), un temple plenament barroc on s’hi venera una interesant imatge gòtica de la Mare de Déu.

Totes les activitats es fan amb inscripció prèvia i complint totes les mesures de seguretat sanitària vigents.