Els membres de la vida consagrada de l’arxidiòcesi de Barcelona viuen el recés d’Advent

El bisbe Sergi Gordo condueix la trobada al Seminari de Barcelona amb una cinquantena de religiosos i religioses

Aquest dissabte 17 de desembre ha tingut lloc el recés d’Advent amb la delegació de Vida Consagrada de l’Arquebisbat de Barcelona.  Un bon nombre de membres de diverses congregacions, instituts de vida consagrada, societats de vida apostòlica i verges consagrades, s’han reunit al Seminari Conciliar per compartir juntes un matí de recés en la proximitat de la festa de Nadal.

La Delegació de Vida Consagrada de l’Arxidiòcesi de Barcelona convoca a través del seu Delegat, el P. Joan Josep Moré, dos recessos l’any, un a l’Advent i l’altre a la Quaresma. En aquesta ocasió, el recés d’Advent ha estat animat per Mons. Sergi Gordo, Bisbe Auxiliar de Barcelona.

La trobada va començar amb el rés de l’hora menor i va seguir amb la predicació del Bisbe Sergi, a qui va donar pas el delegat Joan Josep Moré. Aquest va donar la benvinguda a l’inici, moment en què va agrair l’assistència al bisbe Sergi i a tots els present. Va mostrar-se satisfet de la presència de tants membres de la vida religiosa, ja que, és un exemple de com tots els membres de la diòcesi ens sumem aquesta Església que camina unida i en una direcció.

“Deixar-se visitar i prendre pel Crist”

En la seva intervenció, El bisbe Sergi va il·lustrar gràficament la seva exposició amb el fragment de les Noces de Canà del Retaule de la Transfiguració del Mestre Bernat Martorell que s’exposa a la Catedral de Barcelona. Va fer una crida a contemplar la icona de les noces de Canà de la mà de la Mare de Déu, que es fixa en els qui no tenen vi i ens demana que fem tot el que Ell ens digui.

Sergi Gordo va proposar “deixar-se visitar i prendre pel Crist que ens ve a trobar”.  Citant diverses vegades el papa Francesc, en especial l’Evangelii Gaudium, va invitar les consagrades a preguntar-se en quin punt es troba la seva vida i a vetllar per no quedar-se “sense vi”, és a dir, a no caure en “l’accídia i el desencís”. “Com està la nostra vida realment? Resulta incolora o no sabrosa? Tinc un desgast a la meva vida consagrada?”, els interpel·lava.

En aquesta recta final de l’Advent, el bisbe Gordo va recordar que la Mare de Déu de la O ens convida, mitjançant les antífones que la litúrgia d’aquestes fèries privilegiades ens proposa diàriament, a girar els nostres ulls cap a l’Emmanuel, per tal de saber-lo trobar en els esdeveniments de la vida quotidiana, tot tastant que n’és de bo el Senyor, veritable vi de les nostres vides.

Pregària i reflexió

Les consagrades van disposar a continuació d’un temps de pregària, reflexió i adoració del Santíssim exposat, i finalment el recés es va cloure amb la solemne i joiosa celebració de l’eucaristia, que en aquesta ocasió va ser animada musicalment per les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret.

Durant l’eucaristia el Bisbe va recordar també la tasca que realitzen les consagrades en les diverses activitats i apostolats que duen a terme i va agrair la participació de totes en aquesta profitosa jornada de preparació per al Nadal.