La Sagrada Família celebra la seva primera missa des de l’inici de l’estat d’alarma

El cardenal Omella presideix la celebració de les noces d’or i de plata dels preveres i diaques diocesans el mateix any que celebra el 50è aniversari de la seva ordenació

Ramon Ripoll

La basílica de la Sagrada Família ha celebrat aquest divendres la primera missa des del tancament de les seves portes per l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus. L’Eucaristia s’ha emmarcat en la festa de la solemnitat del Sagrat Cor de Jesús, que ha presidit el cardenal Joan Josep Omella amb un aforament limitat –198 assistents, entre ells 81 sacerdots al presbiteri, 61 a la nau central i un total de 56 feligresos-. A més, s’ha complert amb l’ús obligatori de mascareta per a feligresos i clergat i distància social dins el temple.

L’arquebisbe de Barcelona ha demanat «descans etern i llum perpètua» per a les víctimes de la COVID-19: «En primer lloc, pensem i preguem per tots els que han mort per causa del coronavirus i pels seus familiars» ha demanat. «Enmig del dolor per la pèrdua de tants germans i germanes, vull felicitar els que han dedicat esforços, diners, temps i energies a ajudar els contagiats per la Covid-19 i a ajudar moltes persones que s’han vist afectades per les conseqüències econòmiques i socials d’aquesta pandèmia» ha agraït el cardenal que ha volgut destacar que «hi ha hagut molta solidaritat» tot recordant que «només l’amor salvarà a la humanitat».

Noces d’or i plata per a sacerdots, diaques i el cardenal Omella

La cerimònia ha celebrat les noces d’or i plata dels sacerdots i diaques de la diòcesi, entre ells les del cardenal Omella que compleix 50 anys de sacerdoci. L’arquebisbe de Barcelona ha aprofitat l’homilia per donar gràcies a Déu. També s’han renovat les promeses sacerdotals dels ordenats. Un ritu que acostuma a fer-se a la Missa Crismal durant la Setmana Santa però que enguany s’havia hagut d’ajornar. «Sabem que som fràgils, però sabem també que la nostra és una vocació preciosa. Per això, renovem el nostre desig de seguir el Senyor servint-lo amb alegria» ha remarcat el cardenal.

El rector de la Sagrada Família, Mn. Josep Maria Turull ha assegurat que és «un motiu d’alegria» que es pugui tornar a reobrir el temple «per al que Antoni Gaudí ho va dissenyar, que és per a acollir les misses». Turull ha subratllat que es tracta d’una «celebració molt significativa en la qual s’agraeix la labor als sacerdots».

Descobreix les properes misses de la Sagrada Família

La pròxima eucaristia tindrà lloc el 28 de juny amb l’ordenació de cinc sacerdots. Per altra banda, al juliol se celebraran de nou misses per a agrair als que han estat en primera línia i el 26 de juliol, dia de sant Joaquim i santa Anna, la basílica acollirà una missa en record als difunts per la pandèmia del coronavirus. Tots aquests esdeveniments litúrgics es duran a terme amb totes les mesures de seguretat habituals: amb distància en els bancs, ús de mascareta i gels disponibles.