
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
La cerimònia serà presidida pel Prefecte del Dicasteri de les Causes dels Sants el proper dissabte 23 de novembre, a les 11 h i honrarà la vida de Gaietà Clausellas i Antoni Tort

El proper dissabte 23 de novembre, a les 11 del matí, se celebrarà a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona la cerimònia de beatificació de dos servents de Déu: Gaietà Clausellas i Ballvé (1863-1936), sacerdot, i Antoni Tort i Reixachs (1895-1936), fidel laic. Ambdós van morir màrtirs a l’inici de la Guerra Civil testimoniant la seva fe amb generosa fidelitat a Crist i a l’Església.
La celebració serà presidida pel cardenal Marcello Semeraro, Prefecte del Dicasteri de les Causes dels Sants. Concelebraran la beatificació el cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, Mons. Salvador Cristau, bisbe de Terrassa i els dos bisbes auxiliars de Barcelona, Mons. David Abadías i Mons. Javier Vilanova.
Testimonis de fe i dedicació
Gaietà Clausellas va destacar pel seu compromís amb els pobres i les persones grans, mentre que Antoni Tort va viure la seva fe com a espòs, pare de família i treballador. Les seves vides són un testimoni inspirador per a la societat actual, tant en l’àmbit familiar com social.
Invitació imprescindible per accedir-hi
Per assistir a la cerimònia, és imprescindible tenir una invitació. Aquestes són gratuïtes i es poden recollir del 4 al 22 de novembre en diversos punts de Catalunya concretats a continuació.