La realitat que no es veu

Càritas Diocesana de Barcelona dedica una jornada al debat sobre l’informe FOESSA presentat el passat desembre

Càritas Diocesana de Barcelona mostra la realitat que no es veu, però que existeix. Per fer-ho ha posat a disposició dels assistents unes ulleres de realitat virtual. L’objectiu principal de la jornada ha estat mostrar una realitat que resta oculta, però que impacta en tots els àmbits de la vida de les persones més vulnerables. “Càritas mostra aquesta realitat que nosaltres tenim en la nostra societat i ensenya com les coses no van bé i hem d’examinar-nos i reaccionar com a societat” ha explicat el cardenal Omella. “Som germans, tots vivim en la mateixa casa comuna, la Terra és per tots i no podem desinteressar-nos els uns pels altres” ha finalitzat.

Reflexió sobre el FOESSA

L’entitat social ha dedicat una jornada al debat sobre l’informe FOESSA presentat el passat desembre. Els presents han viscut un matí de reflexió sobre els indicadors d’exclusió social que presenta l’informe parlant sobre els factors que els generen per així arribar a les mesures per corregir les desigualtats de la societat barcelonina.

“Som conscients que s’està consolidant una mirada de la societat virtual que va més enllà de la realitat en la qual es troben moltes famílies” ha assegurat el director de Càritas Diocesana de Barcelona, Salvador Busquets. “Hem d’avançar en aquest camí a partir d’una realitat per definir com hem de treballar i poder afrontar aquesta realitat donant una resposta”.

Ulleres de realitat virtual

Per arribar a aquesta resposta cal confrontar la realitat que ha quedat més clara gràcies a les ulleres virtuals que mostraven les problemàtiques i les sensacions que pateix una persona quan es troba en situació d’exclusió social, viscudes en primera persona. Així com al posterior debat que ha obert les portes a les solucions per viure en una societat més justa i més empàtica.