La Parròquia de Sant Marcel celebra els 50 anys amb tota la comunitat

L'arquebisbe Joan Josep Omella presideix la celebració i convida la feligresia a ser portadors de pau enmig d'un món en un context convuls

17 Abr, 2024
Església de Barcelona

La Parròquia de Sant Marcel del barri d’Horta el Guinardó celebra cinquanta anys de la seva fundació. L’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella va assistir a la celebració d’aquestes noces d’or amb la participació de tota la comunitat parroquial.

Comunitat viva i activa

«Estem molt satisfets per la participació que va tenir la celebració», explica el rector de la parròquia, Mn. Jordi Gutiérrez, el qual assegura que «tots els grups parroquials s’hi van bolcar per festejar-ho». Mn. Gutiérrez va arribar ara fa uns anys, i segons exposa des dels darrers anys la parròquia ha anat s’ha consolidat com una «comunitat molt viva i activa». Destaquen des de grups bíblics, catequesi d’adults i d’infants, grups de treballs manuals com patchwork i altres per al benestar físic com un gimnàs per a la gent gran, així com el grup de Càritas.

A més a més, entre els grups, destaquen l’Esplai Trencaclosques i l’Agrupament Salvador Espriu, dos col·lectius enfocats als joves que celebren també cinquanta i cinquanta-un anys. Durant la celebració el Cardenal va dirigir unes paraules als joves, animant-los a seguir la seva tasca d’educar els nens i donant exemple de fraternitat i treball en equip entre tots dos grups.

«El tarannà de la parròquia de Sant Marcel està molt projectat al barri i amb molta capacitat de fer església entre els veïns», destaca Mn. Jordi Gutièrrez. Segons assegura de cara als anys vinents el propòsit «és seguir anunciant l’Evangeli i ser missioners de Déu allà on siguem. Hem de cuidar la gent que tenim a prop i després intentar arribar més enllà. Ser una església oberta acollidora», explica.

«Un oasis de pau i fraternitat»

En el moment de l’homilia l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella va subratllar la importància dels nuclis parroquials. Tal com va dir, «petits oasis enmig de la ciutat on podem respirar pau i fraternitat». «Quan van construir l’església, ara fa 50 anys, tenien clar que l’església havia de ser casa de Déu, una casa de pregària, per parlar i escoltar, per donar gràcies a Déu i també per trobar-hi consol», va dir el bisbe.

Omella va descriure la parròquia com el «lloc on vivim fraternitat i evangelització». «No cal dir que som cristians amb un cartell, però amb la fraternitat amb la caritat, l’evangelització i l’oració ho mostrem. Aquests són els tres aspectes bàsics a la parròquia», va afegir.

Davant el context de crisi mundial actual amb les guerres obertes a Ucraïna Gaza i arreu del món el Cardenal va exhortar a seguir l’exemple de l’Evangeli i ser «missioners». «Aneu i porteu la pau al món. Siguem portadors de pau a cada un dels nostres àmbits i donem gràcies per aquests cinquanta anys d’aquest lloc on s’ha viscut tantes virtuts, continuant aquest camí», va dir.

Al final de la celebració, es va entregar un punt de llibre dels cinquanta anys de la parròquia de Sant Marcel i feligresos es van quedar parlant amb l’Arquebisbe, que després de la celebració va aprofitar per beneir una sala annexa a la nau de l’Església, que es dedicarà a les activitats parroquials. També en el context de l’aniversari, el pròxim 4 de maig, amb motiu dels cinquanta anys de la parròquia s’anirà en romeria a Montserrat.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Tots en van menjar i quedaren saciats.

(Lc 9,11b-17)