La Catedral de Barcelona s’omple per acomiadar Mons. Antoni Vadell i Ferrer
La Catedral de Barcelona s’omple per acomiadar Mons. Antoni Vadell i Ferrer
Més de mil persones han participat de la missa funeral de 'corpore insepulto' del bisbe auxiliar Mons. Antoni Vadell presidida pel cardenal Omella
14 Febr, 2022
Església de Barcelona
Fotografies: Guillem F. Gel
Aquest dilluns, 14 de febrer, la Catedral de Barcelona ha reunit més d’un miler de persones que han participat de la missa funeral de corpore insepulto del bisbe auxiliar Mons. Antoni Vadell i Ferrer. La celebració eucarística ha estat presidida pel cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, i concelebrada pels bisbes auxiliars de Barcelona, Mons. Sergi Gordo i Mons. Javier Vilanova, així com per una vintena de bisbes, entre els quals el cardenal Lluís MartínezSistach, arquebisbe emèrit de Barcelona; Mons. JoanPlanellas, arquebisbe de Tarragona; altres bisbes de les diòcesis catalanes; Mons. Sebastià Taltavull, bisbe de Mallorca; Mons. Luis Argüello, secretari general i portaveu de la Conferència Episcopal Espanyola; els abats Manel Gasch de Montserrat i Octavi Vilà de Poblet, i un gran nombre de capellans.
A més de la família i els amics, han assistit al funeral les abadesses Maria del Mar Albajar de Sant Benet de Montserrat i Esperança Atarés de Sant Pere de les Puel·les, així com vicaris generals i episcopals dels bisbats catalans, delegats episcopals i seminaristes de l’arxidiòcesi, i també els delegats del Secretariat Interdiocesà de Catequesi. També s’hi han fet presents representats de diverses institucions eclesials, com l’Escola Cristiana, Càritas, la Fundació Pere Tarrés i la Universitat Ramon Llull; i representants dels cossos de seguretat i d’institucions polítiques, com el cinquè tinent d’alcaldia de l’ajuntament de Barcelona Albert Batlle, la directora general d’Afers Religiosos de la Generalitat, Yvonne Griley, o l’alcalde de Llucmajor, Éric Jareño.
Durant l’homilia, el cardenal Omella ha dit que «el bisbe Toni va unir el seu dolor al de Crist, i va posar a les seves mans la seva vida i tot el seu ésser», ha tingut molt present en tot moment la mare del bisbe Toni, l’Antònia, el seu germà Joan i la resta de familiars així com «les persones que l’han atès amb tanta entrega en aquest temps de malaltia». També ha destacat la devoció de Mons. Toni Vadell per la Mare de Déu de Lluc. Finalment, ha expressat que «l’Arquebisbe, els Bisbes Auxiliars i tota l’Arxidiòcesi plora, perquè perdem una “gran columna”, i jo, personalment, perdo no només una gran ajuda en el meu ministeri pastoral, sinó sobretot un germà petit al que estimo de cor».
El bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Sergi Gordo ha donat el condol a l’arxidiòcesi en nom del papa Francesc a través d’un comunicat de la Secretaria d’Estat de la Santa Seu, tramès a través de la nunciatura apostòlica.
Posteriorment, el director de l’Oficina de Comunicació de l’Arquebisbat de Barcelona, el diaca Ramon Ollé, ha fet un agraïment en nom de la família. Ha dit que el bisbe Vadell generava atracció «amb humilitat i discreció». Ha recuperat una expressió que Mons. Vadell va pronunciar als catequistes de Catalunya i Balears: «Hem de perdre la por a dir que som uns enamorats del Crist» i ha parlat també del testimoni que el bisbe Vadell ha donat en aquesta darrera etapa de sofriment.
Aquest dimarts, 15 de febrer, se celebrarà el funeral de corpore insepulto a la Catedral de Mallorca i, posteriorment, el fèretre serà traslladat al Santuari de Nostra Senyora de Gràcia, a Llucmajor, Mallorca, on rebrà sepultura en un acte familiar i privat.
Càritas Barcelona ha habilitat un número de compte propi per canalitzar donacions destinades a l'ajuda humanitària de Veneçuela. Tot plegat, després dels dos terratrèmols que han causat greus danys al país. Bizum:…
El concert inaugural del cicle «els orgues de Catalunya» d'aquesta 46ª edició es farà a l'oratori de Sant Felip Neri de Barcelona. Tindrà lloc el dilluns 6 de juliol, a les 19…
L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa ha iniciat aquest dijous 25 de juny el 176è pelegrinatge al Santuari de Lourdes, que s’allargarà…
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26#AlçaLaMirada... See MoreSee Less
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona#PapaLleóXIV... See MoreSee Less