Barcelona acull aquest dijous una pregària interconfessional per la pau a Ucraïna

Aquest dijous 3 de març es convoca una pregària cristiana interconfessional a la basílica de Santa Maria del Mar on hi participaran els dos bisbes auxiliars de Barcelona

Davant l’inici de la guerra entre Ucraïna i Rússia i, seguint la crida del papa Francesc a la pregària perquè cessi la violència en aquesta regió de l’est d’Europa, recordem que aquest dijous 3 de març, a les 19 hores, els dos bisbes auxiliars de Barcelona, Mons. Sergi Gordo i Mons. Javier Vilanova participaran en una pregària cristiana interconfessional, a la basílica de Santa Maria del Mar, oberta a tothom i amb la participació de diferents confessions religioses.

El Secretariat Diocesà d’Ecumenisme i el Secretariat Diocesà de Pastoral amb Migrants han organitzat aquesta pregària fent ressò a les paraules del Sant Pare que anima a fer oració i dejuni per la pau davant la insensatesa diabòlica de la violència.

Així, des del Secretariat de Celebracions Litúrgiques, de la Delegació de Pastoral Sacramental, també s’ofereixen unes intencions d’oració per poder afegir a la pregària dels fidels en les misses, sobretot aquest diumenge proper a les nostres parròquies i comunitats, tot pregant per la pau a Ucraïna.

1. Per la fi de la guerra i els conflictes que hi ha arreu del món, especialment a Ucraïna. Perquè es faci prevaldre la justícia i la pau, per tal de poder viure amb concòrdia i benestar. PREGUEM.
  2. Pel poble d’Ucraïna, que viu amb dolor i angoixa aquests moments tan greus; pels ucraïnesos que viuen a la nostra arxidiòcesi i els seus preveres. Perquè puguin rebre l’ajuda i el suport material i espiritual que necessiten. PREGUEM.
  3. Pels responsables socials i polítics. Perquè treballin sempre per la pau i la concòrdia, i actuïn sempre amb honradesa, buscant sempre el bé comú de la societat. PREGUEM.
  4. Pels ferits i els difunts que ha causat aquest conflicte. Perquè experimentin el consol que ve del Senyor, el Déu de l’amor i de la pau. PREGUEM.

Units en Crist.