Ingrés al catecumenat a la Catedral

Infants i adults comencen el camí de l'Església en un ritu presidit pel cardenal Omella

Dr. Guillermo Simón

El primer cap de setmana d’advent han tingut lloc a la Catedral de Barcelona les celebracions litúrgiques del ritu d’ingrés al catecumenat. Tant per infants no batejats, en edat catequètica com el ritu d’ingrés al catecumenat per a una trentena d’adults. El catecumenat és el camí que l’Església ofereix als qui desitgen adherir-se a la fe i rebre el baptisme. Aquesta acollida per part de l’Església per fer el camí que porta a ser cristians ha esdevingut amb el senyal de la creu al front dels catecúmens i el lliurament dels Evangelis, duta a terme pels infants pel Bibe Sergi i pels adults el Cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona.

El camí cap al cristianisme

“Heu de recórrer aquest camí com el fan els pelegrins del camí de Santiago, un camí que s’ha de recórrer en la fe de l’Església per arribar a esdevenir cristians”. Ha assegurat l’arquebisbe de Barcelona, que ha presidit el ritu d’ingrés al catecumenat dels adults a la catedral. Els catecúmens han assistit acompanyats dels seus sacerdots, padrins i familiars per encetar un llarg camí que té una gran recompensa, la fe en Déu.

Servei Diocesà per al Catecumenat

El Servei Diocesà per al Catecumenat va ser creat el novembre del 2002 a l’Arquebisbat de Barcelona. L’arxidiòcesi va voler acollir i acompanyar el procés d’adults i infants, a partir de set anys, que volen rebre el Baptisme. Treballa conjuntament amb les parròquies i rectors oferint espais i celebracions als catecúmens per tal que puguin preparar-se adientment a rebre els sagraments de la iniciació cristiana: Baptisme, Confirmació i Eucaristia i la celebració d’aquest ritu a la Catedral – durant el primer cap de setmana d’Advent – és una de les tradicionals activitats que ofereix a totes les parròquies, que tenen cada any catecúmens, infants o adults.

09 Desembre, 2019
La representació feta amb persones amb discapacitat intel·lectual tindrà lloc el 18 d'aquest mes a les 18 hores del vespre a la torre del barri del Guinardó
09 Desembre, 2019
La Coral Sant Ignasi oferirà un concert benèfic amb l'objectiu de col·laborar amb projectiu educatiu a Togo