Infants missioners porten esperança per Nadal amb “Sembradors d’Estrelles”

300 nens d'escoles de la diòcesi de Barcelona celebren junts l'Advent i es comprometen a ser testimonis missioners als seus entorns amb el missatge: Jesús neix per a tothom

17 Des, 2024
Església de Barcelona

Fotografies: A. Codinach/ Arquebisbat Barcelona

El passat 16 de desembre, la Catedral de Barcelona va esdevenir el cor del Nadal amb la celebració de l’activitat “Sembradors d’Estrelles”. Prop de 300 infants, acompanyats dels seus mestres, van participar en aquest esdeveniment que combina espiritualitat, solidaritat i cultura.

Organitzada pel Secretariat de Missions de l’Arquebisbat de Barcelona, les Obres Missionals Pontifícies, i la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) amb la col·laboració de la Catedral de Barcelona, l’activitat ha convidat els més petits a viure el Nadal amb sentit, portant la llum i l’alegria del missatge de Jesús als seus entorns.

Una celebració plena de significat

La jornada va començar amb una càlida acollida als infants i un assaig de cants, preparant-los per participar activament en la celebració. L’acte central, presidit pel bisbe auxiliar de Barcelona Mons. David Abadías, acompanyat de dos missioners, Mn. Miquel Àngel Pérez, consiliari del Secretariat de Missions i Mn. Emili Berbel, de la congregació Fills de la Sagrada Família, va tenir diversos moments plens de simbolisme que van connectar els infants amb el veritable significat del Nadal: donar testimoni que Jesús neix per a tothom.

La celebració es va iniciar amb un moment especialment emotiu: l’entrada de banderes de diferents països amb presència de missioners catalans. Aquestes banderes, portades per infants de les escoles participants, van estar presents durant tota la cerimònia com a recordatori de la tasca incansable dels missioners a tot el món.

La Secretària General de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Meritxell Ruiz, va convidar els participants, a l’inici de la celebració, a descobrir la seva missió com a portadors de llum i esperança, com fan els missioners arreu del món.

Es va llegir un fragment de l’Evangeli, el relat dels Reis Mags, on es va recordar la importància de seguir les “estrelles” que guien cap a Jesús. El bisbe Abadías va reflexionar sobre com els infants poden convertir-se en estrelles que il·luminen els altres amb gestos senzills però significatius. Va fer una dinàmica amb infants de les diferents escoles per recordar-los, a través d’un globus inflable del món, que igual que hi ha escampats milers de missioners pels diferents continents, a Europa, són ells mateixos que han de ser els missioners i per tant tenen el compromís de portar la Bona Nova arreu.

El testimoni del missioner Joan Balcells

Un dels moments més especials de la celebració va ser el testimoni de Joan Balcells, missioner de les comunitats ADSIS, al Togo. Amb un missatge emotiu, i rodejat d’altres infants escolars de la ciutat de Lomé, Balcells va enviar un missatge d’ànims i entusiasme als infants de Barcelona i va voler destacar com petits gestos, com regalar una estrella amb un somriure, poden marcar la diferència a la vida d’una persona. La seva història va inspirar els participants a assumir el seu paper com a sembradors d’estrelles, connectant la seva missió amb la dels missioners. 

Participació activa dels infants

Durant la celebració, els infants van compartir amb la resta de companys uns símbols i missatges que havien treballat prèviament a l’aula. Cada escola va presentar una sèrie de valors dibuixats en una cartolina i van compartir una breu explicació del que significava per a ells. Alguns d’aquests valors van ser: l’esperança, la pau, l’amor, la solidaritat, la fe, el compromís o el testimoniatge.

Benedicció i enviament

El bisbe Abadias va beneir les estrelles adhesives amb el missatge “Jesús neix per a tu” i va enviar els infants a escampar-les amb alegria i sense esperar res a canvi. “Sou llavors de llum en el món. Cadascun de vosaltres, amb un somriure i una estrella, porteu el missatge de Jesús als altres. Això és el Nadal”, ha dit el bisbe, motivant els petits missioners a portar el missatge del Nadal a tots els racons de la ciutat.

Una experiència nadalenca inoblidable

Després de la celebració, els participants van poder gaudir d’una visita cultural a la Catedral de Barcelona i al seu pessebre, així com recórrer la Fira de Santa Llúcia. Aquesta combinació d’espiritualitat i cultura ha fet de “Sembradors d’Estrelles” una experiència única que molts recordaran com un dels moments més especials d’aquest Nadal.

Les escoles participants van ser: FEP Sant Jaume, FEP L’Esperança, Concepcionistes, Sant Ramon Nonat-Sagrat Cor, Escola Santa Maria dels Apòstols i Providència del Cor de Jesús.

Un missatge d’esperança per a tothom

“Sembradors d’Estrelles” és més que una activitat nadalenca; és un recordatori que, amb gestos senzills, es pot transmetre la fe, l’amor i l’esperança. La implicació de les escoles i la resposta entusiasta dels infants mostren com aquesta tradició segueix sent un pilar fonamental en la formació espiritual i humana de les noves generacions.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

La casa fonamentada sobre roca no es va ensorrar.

(Mt 7,21-29)