Es presenta la campanya «Àfrica és l’horitzó», motivada per parròquies de Badalona i Justícia i Pau

L'objectiu de la iniciativa és sensibilitzar en l'acollida d'estrangers i ajudar els afectats per l'incendi de la nau de Badalona

17 Abr, 2021
Església de Barcelona

Aquesta setmana s’ha presentat a la parròquia de Sant Pau de Badalona la campanya solidària «Àfrica és l’horitzó». Es tracta d’una iniciativa que, a partir de la distribució d’unes figures d’origen africà, pretén recaptar fons en benefici de les persones afectades per l’incendi de la nau al barri del Gorg. La campanya està impulsada per les parròquies del centre de Badalona i per l’entitat Justícia i Pau.

En total són 150 escultures, anomenades cayucos, de sis models diferents. Aquestes ja es troben a la venda i, fins al moment, s’ha venut gairebé una tercera part. En total s’estima obtenir uns 5.500 €. Una suma que vol possibilitar un projecte d’inserció sociolaboral de membres d’aquest col·lectiu.

Benvinguda i agraïments

A l’inici de l’acte el rector de la parròquia, Mn. Andreu Oller va donar la benvinguda a tots els presents . Entre aquests s’hi trobaven els regidors de l’Ajuntament de Badalona, Anna Lara, David Torrens i Aida Llauradó.

Mn. Oller va agrair el propòsit d’aquesta campanya, la qual va en la línia d’allò que es proposa l’Església. És a dir, «treballar per la fraternitat i recalcar la importància de totes les persones vinguin d’on vinguin». Tal com exposa el rector,  «la campanya vol ser un al·licient per involucrar totes les entitats a sumar-se per ajudar a la integració i que es valori aquells que arriben de fora el territori».

Projecte d’acollida i integració

Aquesta campanya suposa la continuïtat d’una reivindicació  que va començar a Badalona el 2016. En aquell moment, van penjar dels campanars de quinze parròquies de Badalona, una pancarta amb la cita de l’Evangeli “Era foraster i em vau acollir”. Ho explicava el representant de Justícia i Pau a Badalona, Jaume Ventura, en la seva intervenció. 

Segons va dir Ventura, aquesta primera iniciativa va sorgir de la plataforma ciutadana Stop Mare Mortum, arran de la situació que es pateix al Mediterrani i a l’Illa de Lesbos. Stop Mare Mortum té per objectiu fomentar un canvi en les polítiques europees migratòries i d’estrangeria per tal d’aconseguir que es garanteixin i es respectin els drets humans. 

Tal com va explicar Jaume Ventura, després de l’incendi de la nau, del desembre passat, es va decidir fer un pas més per sensibilitzar i a l’hora ajudar a les víctimes. «Víctimes que són també conseqüència de la situació que pateixen les persones que marxen del seu país», recordava Ventura. 

«Ens vam posar en contacte amb l’escultor senegalès Ibrahima Seydi. Gràcies a una col·lecta parroquial, va poder viatjar al Senegal per fer els cayucos, per després portar-los aquí, amb l’objectiu de vendre’ls i ajudar», explicava.  

Resposta satisfactòria

Ventura va anunciar que avui dia, ja s’ha venut 130 esculptures. Amb això, va constatar l’èxit d’aquesta campanya, la qual és probable que augmentin el nombre de Cayucos amb la creació de noves peces. 

Nous projectes en xarxa 

D’altra banda, segons ha explicat en declaracions posteriors Jaume Ventura, Justícia i Pau està treballant conjuntament amb Càritas Barcelona, Fundació Roca i Pi  i Formació i Treball per mirar d’ajudar en assessorament i assistència les persones que van patir la situació de l’incendi, les quals es troben reubicades en altres emplaçaments. Una assistència per tal d’ajudar-los en termes laborals i ocupació. 

Ibrahima Seydi, l’escultor dels Cayucos va intervenir també a l’acte. Va exposar la satisfacció de poder participar en aquest projecte, així com, la col·laboració amb projectes del Senegal. Projectes, que tenen com objectiu per promoure l’economia i evitar que els habitants hagin de marxar del país.

Un altre testimoni, va ser el del representant del col·lectiu de l’assentament irregular, Mustafa Jarju. En la seva intervenció, va explicar la situació de les persones que havien patit les conseqüències de l’incendi a la nau, ara reubicades a nous emplaçaments. 

També s’han implicat en la campanya la Comunitat dels Pares Carmelites, la Fundació Llegat Roca i Pi, el  monestir de Sant Jeroni de la Murtra, Conreu Sereny, Stop Mare Mortum, l’Associació Noves  Vies i el propi Arxiprestat.

 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

S’ha de dir Joan.

(Lc 1,57-66.80)