Es compleixen disset anys de l’adéu de la serventa de Déu Rosa Deulofeu

Mn. Felip-Juli Rodríguez: «La Rosa va ser una gran missionera de la tendresa de Déu, una dona de fe cristiana, de família i d’amistat fidel»

Fotografies: Ramon Ripoll

Fa disset anys de l’adéu de delegada de Joventut, Rosa Deulofeu. Cada 7 de gener, des de l’any 2004, se celebra una missa exequial a la parròquia Sant Agustí. Una cerimònia, enguany reduïda a causa de la pandèmia i amb absències a causa de les restriccions que han hagut de retre-li homenatge des de la distància i on, segons ha assegurat Mn. Felip-Juli Rodríguez a l’homilia «esperem, més endavant, poder celebrar una eucaristia quan la situació social millori». L’Associació Rosa Deulofeu ajuda a mantenir més viva i actual la memòria de l’antiga delegada de joventut, i ara Serventa de Déu, que va morir amb només 45 anys.

«Rosa Deulofeu va viure una experiència d’amor amb el Senyor amb tota naturalitat»

«És grat als ulls de Déu aquells que compleixen els seus manaments» ha llegit Mn. Felip-Juli Rodríguez a l’homilia de les exèquies de Rosa Deulofeu. «El manament per excel·lència de Jesús és ‘estimeu-vos els uns als altres com jo us he estimat’, per això la Rosa, creiem els que hem conviscut amb ella, que ha estat grata als ulls de Déu, ha estat ben mirada per l’amor de Déu. Ella va poder viure aquesta experiència d’amor, una relació profunda amb el Senyor, amb tota naturalitat i sense forçar l’espiritualitat».

Segons explica Mn. Felip-Juli, «la Rosa també va tenir el discerniment dels esperits per poder afrontar situacions d’acompanyament de persones i institucions. Quan va estar al davant d’institucions va tenir sempre una mirada objectiva per poder portar a terme la missió encomanada i poder-ho fer amb llibertat d’esperit».

Rosa Deulofeu, una dona d’Església amb missió

Per altra banda, durant l’homilia es va retre homenatge a la delegada de joventut com una gran missionera i una persona de fe. «La Rosa va ser una gran missionera de la tendresa de Déu. Ella vivia aquesta dimensió missionera des de les entranyes de la misericòrdia de Déu.  Era una dona de fe cristiana, de família i d’amistat fidel» ha assegurat Mn. Felip-Juli. «Una dona d’Església amb missió, ara que s’hi parla tant, ella ho vivia completament, era una dona missionera amb objectius al servei de l’Església de Barcelona».

Beatificació de Joan Roig

Aquest passat 2020 s’ha celebrat la cerimònia de beatificació de Joan Roig i Diggle, i hauria estat una gran fita per la Rosa Deulofeu que va ser presidenta de l’Associació d’amics de Joan Roig. Per això, Mn. Felip-Juli ha demanat la intercessió en la pregària de cada dia de Joan Roig, Rosa Deulofeu i Joan Carrera. «Per mi és una trinitat interessantíssima en la dimensió espiritual i pastoral. Tres persones fruit del seu temps i època que han estimat el Senyor, han estimat l’Església i han estimat el món. El món ha de ser el nostre gran amor»

Finalment Mn. Felip-Juli Rodríguez ha demanat la intercessió de Rosa Deulofeu, perquè «puguem veure aviat la seva beatificació, però no oblidem mai que el millor homenatge és que nosaltres siguem del Crist, siguem l’Església i visquem profundament el do de Déu».

Qui era Rosa Deulofeu

Rosa Deulofeu i González (29 d’abril de 1959 – 5 de gener de 2004) va ser una laica barcelonina, lliurada de manera exemplar a ajudar i a propagar el missatge cristià entre els joves de tota condició.

Es dedicà a l’educació en el lleure, a la formació de monitors i directors de lleure i a la pastoral de joventut. Aquesta darrera tasca la realitza com a delegada de pastoral de Joventut de l’arquebisbat de Barcelona, al llarg de més de 10 anys, i també des del Secretariat Interdiocesà de Joventut de Catalunya i Balears. Va col·laborar i participà en diverses entitats (Moviment de Centres d’Esplai Cristians, Escola de l’Esplai, Cursets de Cristiandat, Moviment Cristià de Joves, Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes…), va col·laborar amb Ràdio Estel i va ser membre del Concili Provincial Tarraconense de 1995. L’Arquebisbat de Barcelona, el 2009, va obrir una causa de beatificació per a la Rosa, que va seguint el seu curs.