Els seminaristes de Barcelona i Sant Feliu estrenen el nou curs 2022-23

Aquest primers dies de setembre l'equip de formadors i els futurs preveres viuen uns dies de convivència i la missa d'inici del curs amb tres els nous seminaristes

08 Set, 2022
Església de Barcelona

Els seminaristes Barcelona i Sant Feliu han estrenat el nou curs amb un temps de convivències que ha tingut lloc del 5 al 9 setembre, al mateix Seminari Conciliar de Barcelona. Durant aquesta setmana també s’ha celebrat l’acte inaugural amb la missa d’inici de curs, presidida pel bisbe de Sant Feliu, Agustí Cortés, amb l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella. Concelebrant, destacaven bisbes auxiliars, Mons. Sergi Gordo i Mons. Javier Vilanova, així com el rector del Seminari Mn. Salvador Bacardit, així com els diferents formadors i directors espirituals. 

Retrobament i posada en marxa

“Són uns dies dies de convivència i retrobament després de l’estiu, en què ens expliquem experiències viscudes”. Així descriu el rector del Seminari aquesta estada inicial de curs, que els ha servit per posar-se al dia i estendre els lligams. Destaca que serveix alhora “per posar en marxa la vida comunitària de les tres residències on viuen els seminaristes”. Cada una, amb la seva etapa formativa: Introductòria, discipular i configurativa

A més a més, aquests dies de convivència serveixen per conèixer i donar la benvinguda als nous seminaristes que s’han incorporat enguany. Aquests provenen de Barcelona, i són: Pietro Damaseno, Gerardo Velázquez i Renato Delgado. 

Durant les convivències s’ha combinat activitats d’oci i culturals amb altres més espirituals. En el vessant més lúdic, els seminaristes han gaudit d’un passeig pel Port de Barcelona, a càrrec del director de l’Apostolat del Mar, Mn. Ricard Rodríguez, i aquest divendres hi ha prevista una visita pel Passeig de Gràcia per conèixer els elements religiosos, amb Mn. Xavier Vilar. D’altra banda,  en el caire més espiritual, ha destacat el recés amb el director espiritual, Mn. Pere Montagut, sobre “Deixar-se sorprendre per Déu”.

Celebració inaugural amb els bisbes

La cita més especial però, ha estat la inauguració de curs que ha tingut lloc aquest dimecres 7 de setembre. Una celebració que ha comptat amb els bisbes de les diòcesis de Sant Feliu i Barcelona i amb Mons. Francisco Simón, bisbe espanyol i convidat especial  que durant els darrers anys és bisbe al Perú.

El bisbe Cortés ha presidit la celebració i el Cardenal Omella ha pronunciat l’homilia, en la qual ha subratllat l’aspecte comunitari i fraternal que cal sobreposar al seminari. “Vivim en comunitat i per damunt de tot està la persona, i  l’amor entre nosaltres”, ha dit. En aquest sentit, ha convidat a “deixar-se formar per Déu a través dels mateixos companys i pels formadors, amb confiança que Déu parla a través d’ells”. 

Ha recordat que la vocació és un present del Senyor, un do que cal cuidar cada dia, treballant a les comunitats perquè “ens reconeixin com a fills, servidors i amics de Déu i portadors de la Bonanova”.  

Sopar i propers actes

Com és tradició, després de la celebració es dóna pas al sopar de germanor, on s’ha presentat els nous seminaristes i s’ha informat sobre els primers actes del curs. El cardenal Joan Josep Omella ha informat que el diumenge 25 de setembre, a les 18h,  seran ordenats preveres a la Sagrada Família Íñigo de Alfonso, Jaime Moyá i Fernando Gilabert. Per la seva banda, Agustí Cortés ha informat que el 23 d’octubre a les 18:30h seran ordenats diaques a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca Josep Sellarès i  Manuel Rodríguez. 

Amb aquests propers actes a l’agenda, ha quedat inaugurat aquest nou curs del Seminari 2022-23. Tal com diu Mn. Bacardit, un curs que “comença amb molt bona disposició per part de tots i molta il·lusió per encarar-lo amb tota la comunitat diocesana”.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Treu primer la biga del teu ull.

(Mt 7,1-5)