
Missa en suport a Veneçuela
L'Arxidiòcesi de Barcelona convida tota la comunitat a la sagrada eucaristia en suport i solidaritat amb el poble veneçolà. Serà el proper dijous 2 de juliol de 2026 a les 20 h…
Cabrils acull la jornada de convivència i fraternitat per reforçar els vincles i compartir les experiències viscudes durant el curs.
La masia de Can Vilomara, a Cabrils, va acollir aquest dijous la tradicional trobada de preveres joves amb l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, i els bisbes auxiliars David Abadías i Javier Vilanova i Pellisa. La jornada, marcada per la fraternitat i la convivència, va estar especialment centrada enguany en compartir les vivències i les emocions suscitades per la recent visita del papa Lleó XIV a Barcelona.
La trobada va començar amb una estona de pregària i, posteriorment, es va celebrar una tertúlia entre el Cardenal, els bisbes auxiliars i els preveres participants. També hi havia el responsable de Delegació diocesana per a la Formació i Acompanyament del Clergat (preveres) i director del Seminari Conciliar, Mn. Salvador Bacardit.
Al llarg del diàleg es van posar en comú les sensacions viscudes durant la visita del Sant Pare, especialment l’impacte que aquesta ha tingut entre molts joves i persones allunyades de la pràctica religiosa.
Diversos sacerdots van destacar que la visita del Papa ha estat «una crida per als no practicants» i van remarcar l’emoció que es va viure especialment a la Sagrada Família. «Dona esperança i hem d’aprofitar aquesta empenta», van assenyalar, tot insistint en la necessitat «d’exprimir més aquests fruits» i d’aprofundir en la set de Déu que moltes persones han manifestat després d’aquests dies.
També es va posar en relleu «l’autenticitat de la visita del Sant Pare», la seva senzillesa i la seva proximitat. Els preveres van destacar especialment l’atenció que va mostrar envers les persones que pateixen i la capacitat de la seva paraula d’arribar directament al cor. Igualment, es va valorar la imatge d’una Església unida que s’ha fet visible durant aquests dies, un testimoni que ha estat «un regal» especialment per als preveres recentment ordenats.
En la seva intervenció, el cardenal Joan Josep Omella va descriure la visita del Papa com «un tsunami que ens ha deixat tocats per l’Esperit Sant». Va remarcar que Lleó XIV és «un home que parlava al cor des de la senzillesa» i va destacar la manera com viu la fraternitat i el treball en equip: «Vivia amb senzillesa i sentit de comunitat amb l’equip que l’acompanyava».
«Hem tret el millor de nosaltres mateixos. Al carrer, en l’acció caritativa i en el diàleg amb la cultura». Així ho va dir l’arquebisbe, que també va subratllar l’impacte que la visita ha tingut a la ciutat. Va concloure afirmant que «el Papa és realment un home transparent i molt senzill».
En la mateixa línia, el bisbe auxiliar Mons. Javier Vilanova va assegurar que aquests dies «hem viscut un Pentecosta», amb una presència especialment viva de l’Esperit Sant. Va destacar que la presència dels creients «s’ha il·luminat» no només a Barcelona sinó a tot Catalunya, posant com a exemple la participació de les deu diòcesis catalanes en els diversos actes celebrats. Igualment, va remarcar que la manera de ser del Sant Pare generava «emoció i entusiasme» en totes aquelles persones que s’hi acostaven.
El responsable de la Delegació diocesana per a la Formació i Acompanyament del Clergat, Mn. Salvador Bacardit, va explicar que aquestes trobades formen part del programa anual d’acompanyament i formació dels preveres joves i dels mossens vinculats a la pastoral juvenil.
«Durant el curs fem diverses trobades de formació i acompanyament, però aquesta, la del mes de juny, té un caràcter més lúdic i de convivència», va explicar. La jornada combina la pregària, l’esport, la convivència i una estona de tertúlia amb el Cardenal. «La base és sobretot la convivència i la fraternitat, perquè en les diferents etapes tots els capellans se sentin acompanyats», va afirmar.
Entre els participants hi havia també preveres recentment ordenats que participaven per primera vegada en aquesta trobada. Entre aquests, Mn. Toni Barenys, que va destacar que aquests espais permeten compartir «com ha anat el curs i els fruits que el Senyor ens ha anat regalant», però també reforçar «els vincles d’amistat» a través d’activitats més disteses. Recentment ordenat també, Mn. Joan Xipell va explicar que després dels anys de seminari, viscuts intensament en comunitat, «a les parròquies estàs una mica més aïllat». Per això, va afirmar que trobades com aquesta «sempre van bé per trobar-te amb gent a qui estimes i amb qui comparteixes moltes coses».
Per la seva banda, Mn. Íñigo de Alfonso va valorar especialment aquests «moments per trobar-nos, compartir i reforçar la fraternitat». Una fraternitat que, un any més, es va fer visible a Can Vilomara en una jornada marcada per la pregària, l’esport, la convivència i l’alegria compartida.