Els preveres extradiocesans es troben amb el bisbe Javier Vilanova en la cloenda del curs

Alguns dels sacerdots estrangers es queden a l’Arxidiòcesi de Barcelona com Mn. Nganizi, que va arribar fa 14 anys de de Ruanda i avui dia és rector a Santa Coloma

20 Juny, 2024
Església de Barcelona
Fotografies: Agustí Codinach

Els preveres extradiocesans de l’Arquebisbat de Barcelona s’han reunit amb el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa com a cloenda del curs. La trobada va tenir lloc al Seminari Concilar de Barcelona, on van assistir una trentena de capellans estrangers. Molts d’aquests han cursat aquí part de la seva formació i col·laborat pastoralment en alguna parròquia de l’arxidiòcesi. 

Una riquesa per l’arxidiòcesi

Entre els assistents destacava el coordinador de la trobada i responsable de la Delegació d’acompanyament i formació del clergat, Mn. Salvador Barcardit. Tal com explica Mn. Bacardit, «és una riquesa poder contar amb aquests sacerdots que arriben disposats per aprendre i servir a les comunitats parroquials on són destinats». Assegura que l’aprenentatge no és només per part dels que arriben, sinó també per als autòctons. «Sobretot gràcies a les experiències que aporten d’esglésies més joves i solidàries i amb comunitats més joves», expressa. 

El delegat de l’Acompanyament al Clergat destaca que a més a més, suposen un vincle d’unió amb els fidels estrangers que viuen la seva fe a l’arxidiòcesi, ja que «aporten proximitat, amb els seu tarannà cultural més proper i familiar».

Amb aquesta mirada cap a l’Església global, durant la trobada cada un d’ells va compartir la situació vocacional de les seves diòcesis d’origen explicant els contrastos amb l’Església de Barcelona. En un segon moment de la trobada, cada un va explicar la seva experiència a l’arxidiòcesi Barcelonina. 

El bisbe Mons. Javier Vilanova i Pellisa, els va agrair el seu testimoni que aporta una «dimensió universal de l’Església i ens enriqueix amb les experiències dels seus països». En una mostra de servei cap a ells, el bisbe es va oferir a millorar les dificultats que puguin tenir i a donar-los un cop de mà. 

Mn. Nganizi, de Ruanda a Barcelona

Aquesta trobada suposa per alguns dels sacerdots el comiat d’aquesta experiència com a preveres extradiocesans. Després d’un període d’uns tres anys molts es preparen per tornar a la seva llar. En canvi per altres suposa un punt i seguit, ja que continuaran la seva tasca pastoral a l’Església de Barcelona. Aquest ha estat i continua sent el cas del Cyprien Nganizi, de Ruanda. Amb trenta tres anys va arribar a Barcelona i fins a dia d’avui, amb quaranta set anys hi continua.

Mn. Nganizi actualment es troba a Santa Coloma, on és rector de les parròquies de Santa Rosa i Santa Maria, així com capellà a l’Hospital Esperit Sant. Assegura que a la seva arribada el va sorprendre «tot» com la vida sociocultural o la pràctica religiosa, «que entre Europa i Àfrica són dues realitats diferents», i va suposar «un canvi radical a la seva vida».

Tot i aquest canvi tant sobtat, destaca la bona rebuda i acollida per part de la comunitat, i per part del rector que hi havia, el qual el va rebre com  «bon pare i ho continua sent». «Em sentia estimat i aquest amor em va ajudar a fer més esforç per aprendre ràpid el català i el castellà», explica. 

Amb gratitud expressa el seu agraïment a l’arxidiòcesi de Barcelona que l’ha rebut i a la diòcesi de Ruhengeri (Ruanda) que l’ha enviat, així com, als bisbes respectius que ho han fet possible. «Els sacerdots treballem en comunió amb els bisbes i ens envien on l’Església necessita la nostra col·laboració. Agraeixo la seva decisió de deixar-me aquí a Barcelona. Em sento feliç. Crec que és la voluntat de Déu», afegeix.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

S’ha de dir Joan.

(Lc 1,57-66.80)