Els mitjans de comunicació de l’Església llancen una campanya per animar a la lectura de «Fratelli Tutti»

La CEE i els canals de comunicació religiosos inicien 'Soñar lo posible', una proposta per entendre les claus principals de la nova encíclica de el Papa

Signatura de l'encíclica del Sant Pare
La Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i els mitjans de comunicació de l’Església (Ecclesia, COPE i TRECE) s’uneixen per oferir materials per a la reflexió sobre les grans propostes de la tercera encíclica de papa Francisco «Fratelli tutti», dedicada a la fraternitat i l’amistat social. Amb el nom Soñar lo posible la proposta busca oferir claus de lectura de l’encíclica i animar a llegir-la per trobar els camins en què cada un, persones o institucions, poden posar-la en pràctica.
El papa Francesc va signar aquesta encíclica a Assís, davant la tomba de Sant Francesc, el passat 3 d’octubre. Amb ella proposa, a tots els homes de bona voluntat, «que siguem capaços de reaccionar amb un nou somni de fraternitat i d’amistat social que no es quedi en les paraules». Així, la CEE i els mitjans eclesials s’uneixen, amb aquesta iniciativa, a la difusió d’aquest missatge papal.
La campanya, que prepararà textos i diversos materials audiovisuals durant deu setmanes, es difondrà en xarxes socials sota els hashtags #SoñarloPosible i #FratelliTutti1 / 10. Aquesta última etiqueta anirà canviant cada setmana fins arribar a l’10/10.

Les deu claus

• 21 d’octubre: Somiar com una única humanitat
  • 28 d’octubre: Una nova cultura basada en l’amistat
  • 4 de novembre: Les religions, a el servei de la fraternitat.
  • 11 de novembre: Ser el bon samarità.
  • 18 de novembre: En un món enfosquit, ningú pot quedar exclòs.
  • 25 de novembre: Una economia amb principis ètics.
  • 2 de desembre: Els camins de pau.
  • 9 de desembre: Unes relacions internacionals fraternals.
  • 16 de desembre: La millor política.
  • 23 de desembre: Mirar a l’passat amb misericòrdia.
A més a més, d’aquesta acció de l’Església, es convida a totes les diòcesis, congregacions religioses i moviments a compartir també les propostes de l’encíclica. Propostes que ja es realitzen en les seves institucions i a compartir aquestes històries amb els hashtags assenyalats.