Els catecúmens viuen un recés per preparar el camí cap el baptisme

Mn. Joan Àguila, Delegat per al Catecumenat, Vicari episcopal de Tarragona condueix la reflexió de la jornada

23 Gen, 2023
Església de Barcelona

Fotografies: Ramon Ripoll

Una vegada més, el Servei Diocesà per al Catecumenat ha organitzat, com ja és habitual al voltant de les dades properes a la Conversió de Sant Pau, el Recés per a Catecúmens.

Aquest any ha tingut lloc el diumenge dia 22 de gener al Seminari Salesià Martí-Codolar. La trobada va comptar amb la participació de catecúmens, padrins, familiars, acompanyants i preveres.

A l’inici de la trobada, el Delegat Diocesà per al Catecumenat, Mn. Felip-Juli Rodríguez, va donar la benvinguda a tots els assistents. Els va convidar a aprofitar aquest dia de recès per “aturar-se i desconnectar de la societat, per buscar la silenci i la interiorització per trobar-se amb Déu necessari en aquest camí cap al baptisme”.

Reflexió del recés

Mn. Rodríguez, va donar pas Mn. Joan Àguila, Delegat per al Catecumenat, Vicari episcopal de Tarragona i Director del SIC, encarrgat de conduir la reflexió del recés.

Mn. Àguila, va donar testimoni de la seva experiència de fe i va animar els catecúmens a reflexionar sobre les persones i circumstàncies a través de les quals Déu els ha fet saber que “els estima amb un amor incondicional de Pare”.

També va convidar els catecúmens a reflexionar en els moments de fragilitat i dolor en què el Senyor els ha sostingut i els ha fet créixer. Finalment, va fer una crida al servei de l’Església, que el Senyor els adreça per esdevenir no només deixebles, sinó deixebles missioners.

Preagària i testimonis

Tot seguit els assistents van dedicar un temps personal a la pregària personal per interioritzar tot allò que cada catecúmen va vivint en el seu procés. Posteriorment, els catecúmens van compartir les seves experiències personals tant pel que feia a la seva pròpia conversió com al seu procés d’itinerari catecumenal.

Després del dinar i d’una una sobretaula fraterna, va tenir lloc la Celebració de l’Eucaristia presidida per Mn. Felip-Juli Rodríguez.

Pròxima trobada

La propera trobada tindrà lloc el dissabte del primer diumenge de Quaresma. En aquesta ocasió es convocarà la celebració del Ritu d’Elecció, moment en que el cardenal els considera aptes per rebre el sacrament d’iniciació cristiana.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Que la teva visita a Catalunya doni molts fruits en els nostres cors, Sant Pare. 📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Gràcies papa Lleó XIV per venir a Catalunya🫂📸 Dr. G. Simón / Pep Daudé ... See MoreSee Less
View on Facebook
🔴 Segueix en directe la visita del papa Lleó XIV a Catalunya. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🔴EN DIRECTE | Segueix la visita del papa Lleó XIV a Catalunya ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vine a veure el papa Lleó XIV en directe a Barcelona!📅El recorregut que farà el Sant Pare amb papamòbil serà dimecres 10 de juny.🚗Començarà a les 18:30h aproximadament a la confluència del carrer Rosselló amb el Passeig de Gràcia. Descobreix-lo aquí: tinyurl.com/2czdwj83 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Vosaltres, pregueu així.

(Mt 6,7-15)