Els diaques de Província Eclesiàstica de Barcelona celebren la festa dels seus patrons a Terrassa

El bisbe Salvador Cristau agraeix el do del diaconat per a l’Església "un ministeri de servei i entrega a través de la seva dedicació"

Aquest dissabte, 21 de gener, Terrassa ha acollit la trobada interdiocesana dels diaques de la Província Eclesiàstica de Barcelona. Es tracta de la celebració anual amb motiu de la festa dels seus patrons, Sant Fructuós, Sant Auguri i Sant Eulogi. És una celebració important en la vida dels diaques, que l’any passat va festejar-se a Sant Feliu i cada any alterna el  lloc a una de les tres diòcesis de la Província Eclesiàstica.

A la trobada van assistir un gran nombre dels diaques de les tres diòcesis, així com els candidats que es preparen per aquest ministeri amb les seves esposes.

Trobada a Terrassa

El punt de trobada va ser a la Catedral, on va tenir lloc la celebració de la missa, presidida pel bisbe de Terrassa Mons. Salvador Cristau.

En el moment de l’homilia, el bisbe va agrair i va posar de relleu el do del diaconat a l’Església com un ministeri de servei i entrega a través de les dedicacions dels diaques, a les parròquies i altres realitats eclesials.

Seguidament van compartir un dinar de germanor en un restaurant de la ciutat. En aquest moment, es va aprofitar per felicitar i agrair aquest servei a persones concretes per la seva dedicació, com el recentment traspassat Mn. Josep Urdeix, entre d’altres.

A la tarda, la jornada va continuar amb una visita guiada a les Esglésies de Sant Pere, La Seu d’Egara.

Font: Bisbat de Terrassa