El testimoni vocacional de Mons. Barthélemy inspira els seminaristes de Barcelona i altres agents de la pastoral diocesana

El bisbe de la diòcesi de Yagoua (Camerun) ha desenvolupat una intensa agenda d’activitats a Barcelona que han esdevingut un moment de trobada i comunió

13 Març, 2026
smunoz

Durant la seva estada a Barcelona, el bisbe Mons. Barthélemy Yaouda Hourgo, de la diòcesi de Yagoua (Camerun), ha desenvolupat una intensa agenda d’activitats que han esdevingut un moment de trobada i comunió entre la realitat eclesial africana i la comunitat cristiana catalana. 

Convidat per l’Arxidiòcesi de Barcelona en el marc de la celebració “Sent la Creu”, que va reunir prop de 2.000 joves a la basílica de la Sagrada Família, Mons. Barthélemy va reflexionar sobre la situació de sofriment que viu el seu país i va fer una crida a compartir esperança i compromís cristià davant els desafiaments de la pobresa, la violència i la inseguretat que afecten moltes comunitats del Camerun. 

Testimoni pastoral amb joves, comunitat educativa i missionera 

Durant la seva setmana d’estada a Barcelona, el bisbe camerunès ha participat en diversos actes organitzats en la parròquia de Sta. Coloma de Gramenet, com el sopar de la fam, la trobada amb joves de l’Acció Catòlica i la celebració del Via Crucis i en les escoles Singuerlin de Santa Coloma i Sant Gervasi de Mollet a on ha donat les gràcies per la col·laboració que presten en el marc del seu compromís missioner. També ha pogut compartir estada amb les comunitats de St. Sadurní d’Anoia i Sant Quintí de Mediona on s’ha pogut trobar amb un altre missioner que va ser-hi a l’Extrem Nord del Camerun durant alguns anys, Mn. Sisco Pauses. Durant aquests dies ha donat el seu testimoni en diferents mitjans de comunicació, compartint la realitat pastoral de la seva diòcesi i l’experiència d’una Església que camina al costat dels més vulnerables. 

Trobada amb els seminaristes i testimoni vocacional 

Una de les activitats centrals de la seva visita va tenir lloc al Seminari Conciliar de Barcelona, on Mons. Barthélemy va mantenir un diàleg proper i sincer amb els seminaristes. En aquesta trobada va compartir l’origen de la seva vocació sacerdotal, la seva experiència de fe i els reptes pastorals que afronta a la seva diòcesi, un testimoni que els futurs preveres van rebre amb gran agraïment. 

La trobada també va ser un espai per compartir l’experiència missionera recent de tres seminaristes del Seminari Conciliar de Barcelona —Peter Kibiru, Luis Jaureguízar i Eduard Mata— que en els dies previs havien estat al Camerun, a la diòcesi del mateix bisbe, participant en una estada pastoral en diverses comunitats. 

Els seminaristes van compartir les seves impressions i vivències, destacant com el contacte amb l’Església camerunesa —jove, viva i marcada per la fraternitat— els ha ajudat a aprofundir en la seva vocació, el seu compromís de servei i el seu sentit de pertinença a l’Església universal. 

Un signe de fraternitat i esperança 

La visita de Mons. Barthélemy i els testimonis dels seminaristes han posat de manifest els vincles de fraternitat entre l’Església de Barcelona i l’Església del Camerun, tot renovant els llaços de cooperació pastoral, educativa i espiritual i recordant a tota la comunitat diocesana la crida a viure la solidaritat i treballar per un món més just i fraternal. 

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

6 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Conservava tot això en el seu cor.

(Lc 2,41-51)