El Seminari Conciliar celebra la Jornada interdiocesana de Pastoral de la Salut

El lema «Deixa’t captivar pel seu rostre» va ser el fil conductor de la trobada presidida pel bisbe Mons. Salvador Cristau

Aquest dissabte 19 de novembre el Seminari Conciliar de Barcelona ha acollit la Jornada Interdiocesana de Pastoral de la Salut. El lema «Deixa’t captivar pel seu rostre» va ser el fil conductor de la trobada, la qual va presidir pel bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau. Entre els assistents, destacaven el director del SIPS, Mn. Manuel Bajo, i de l’arxidiòcesi de Barcelona, la directora del Secretariat de Pastoral de la Salut, Carmen Benito

«Aprendre a envellir»

La jornada es va organitzar amb dues ponències. En primer lloc, «Aprendre a envellir» a càrrec de Cinta Pascual, directora general de L’Onada i membre del Comitè d’Ètica de Serveis Socials de Catalunya. Cinta Pascual Montañés va dissertar sobre les repercussions pandèmiques i post pandèmiques en la gent gran, expecialment, aquella viu en residències.

Segons va argumentar, les residències haurien de ser l’últim recurs d’habitatge a la vellesa i que aquest temps s’hauria endarrerir el més possible i com a darrera baula de la cura. És a dir, “cal emprar tots els recursos familiars i socials abans d’arribar-hi, per així, disminuir el possible l’estada”. Segons les dades, es va informar que abans l’edat mitjana d’estada eren 5 anys i ara s’ha aconseguit abaixar aquesta ràtio a 2,5 anys.

«Acompanyament pastoral de la gent gran»

En un segon moment, el director i coordinador del Secretariat Interdiocesà de Pastoral de la Salut de Catalunya, Mn. Juan Manuel Bajo, acompanyat del president nacional de Vida Ascendent, Álvaro Medina del Campo,  van oferir la conferència «Acompanyament pastoral de la gent gran».

En la seva intervenció, Bajo va presentar el document que han elaborat els bisbes sobre la pastoral de la Gent major cosa que va ratificar el Sr. Medina president de vida Ascendent. Amb aquest document de base van obrir iniciatives Pastorals perquè des de diversos camps es consideri “la vellesa com una oportunitat de transmissió de la FE”. Ressaltant que aquesta edat de maduresa pot ser molt útil per a transmissió de la Fe i valors tant des de dins de la família com a tots els àmbits de la Societat.

Com a conclusió, es va remarcar que “cal fer tot el possible per aconseguir que la societat i les famílies acompanyin les persones grans des de l’afecte i la gratitud per tal que puguin passar aquesta darrera etapa de la vida a la seva llar i preparar-se per la mort en un clima d’escalf familiar i social”.