El Secretariat de la pastoral de la Salut celebra la III Jornada de Formació per als Sanitaris Cristians

Mons. Javier Vilanova i Pellisa assisteix a la Jornada que vol ser «una via per donar suport als professionals del sector mèdic i per que se sentin acompanyats des de la Pastoral

Fotografías: R. Ripoll

Aquest mes d’octubre el Secretariat diocesà de Pastoral de la Salut de Barcelona ha acollit la III Jornada de Formació per als Sanitaris Cristians. Al voltant d’una cinquantena de treballadors i treballadores dels hospitals públics van assistir a la trobada, que va tenir lloc al Monestir de Sant Pau del Camp. També es van sumar els agents i voluntaris de la Pastoral de la Salut, com a les darreres jornades, així com, el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa el qual va presidir la missa de benvinguda.

«Mirar amb respecte i admiració el malalt»

La celebració d’inici, era una missa blanca, organitzada per les entitats a favor de la vida. En aquest sentit, el bisbe auxiliar de Barcelona, en el moment de l’homilia es va referir a la importància de la vida, un «do de Déu». «Vosaltres, els professionals sanitaris acompanyeu els malalts i treballeu per aquest do del Senyor, la vida, i dieu que la vida humana és necessària, va dir.

Dirigint-se als professionals de la salut, va destacar tres aspectes essencials en la seva tasca. D’entrada, la mirada, «després de deixar-nos mirar pel Senyor – va dir el bisbe-, hem de mirar amb tendresa, respecte i admiració el malalt». La nostra mirada la tenim posada en Ell i en els ulls dels malalts hem de veure el Senyor», va afegir. En segon lloc, va destacar l’escolta cap al malalt i com a «defensors de la justícia i dels drets de les persones». En tercer lloc, va destacar ser «el ferment enmig del món. Hem de caminar junts com a cristians enmig del món. És la unió la que ens ajudarà. Junts. Creatius per il·luminar la bellesa de la vida».

Jornada de formació

Després de la celebració, es va donar pas a la sessió de formació, que va comptar amb la participació dels professionals sanitaris. La directora del Secretariat diocesà de Pastoral de la Salut, Carmen Benito va donar la benvinguda a tots els assistents a la jornada, «una via per donar suport als professionals del sector mèdic i per que se sentin acompanyats des de la Pastoral de la Salut».

La primera ponència va anar a càrrec de la doctora en Humanitats i professora d’Antropologia Social a la Universitat Abat Oliba CEU de Barcelona  Dra. Teresa Pueyo-Toquero, la qual va aprofundir en el tema Aspectes antropològics. Transsexualitat i Llei Trans a Espanya. La segona ponència va anar a càrrec del Dr. Enric Armengou Orús, psiquiatre, que va exposar el tema Disfòria de gènere.

Després d’una pausa per dinar, es va donar veu als diferents agents i professionals sanitàris que van posar en comú i compartir experiències pròpies amb «l’objectiu de realitzar un bon abordatge professional com a cristians».

La directora del Secretariat diocesà  de Pastoral de la Salut de Barcelona va cloure la jornada recordant la importància d’aquestes trobades on la gent pot conèixer-se entre si i fer xarxa sota el paraigües de la pastoral de la Salut.