El cicle «els orgues de Catalunya» d’enguany arrencarà a l’oratori de Sant Felip Neri de Barcelona
El cicle «els orgues de Catalunya» d’enguany arrencarà a l’oratori de Sant Felip Neri de Barcelona
El cicle «Els orgues de Catalunya» celebra aquest any la seva 46a edició sumant-se a l’Any Montserrat Torrent
26 Juny, 2026
smunoz
El concert inaugural del cicle «els orgues de Catalunya» d’aquesta 46ª edició es farà a l’oratori de Sant Felip Neri de Barcelona. Tindrà lloc el dilluns 6 de juliol, a les 19 h, i anirà a càrrec del reconegut organista suís Guy Bovet.
Guy Bovet a Sant Felip Neri: amistat, música i homenatge
Bovet, figura indiscutible de l’orgue a Europa, manté una llarga i profunda amistat personal i professional amb Montserrat Torrent. Per aquest motiu, la seva participació esdevé una de les cites més emotives del programa vinculat a l’Any Torrent.
En aquesta ocasió, Guy Bovet farà sonar l’orgue nou de Sant Felip Neri, un instrument monumental que simbolitza el futur, la continuïtat i la vitalitat de l’escola organística catalana que Montserrat Torrent ha contribuït a construir i projectar internacionalment durant dècades.
El concert oferirà un diàleg sonor excepcional en un espai carregat d’història, al bell mig del Barri Gòtic de Barcelona.
Un recorregut musical per 15 localitats catalanes que uneix música, patrimoni i territori
L’Associació Catalana de l’Orgue presenta la 46a edició del cicle «Els orgues de Catalunya». Es tracta d’una proposta musical consolidada que enguany se suma oficialment a les celebracions de l’Any Montserrat Torrent, convocat amb motiu del centenari de l’organista catalana més internacional.
Després d’haver assolit en la passada edició la fita històrica dels 1.000 concerts des de la seva fundació, l’any 1981, el cicle vol posar en relleu la petjada de Montserrat Torrent en el món de l’orgue a Catalunya, tant per la seva tasca docent com per la seva trajectòria concertística.
L’Associació Catalana de l’Orgue, actualment sota la presidència de Marcel Martínez, referma amb aquesta nova edició el seu compromís amb l’excel·lència musical, la difusió del patrimoni organístic i la vertebració cultural del país.
La programació d’enguany proposa un autèntic viatge estival per 15 localitats catalanes, convidant el públic a descobrir la riquesa paisatgística, arquitectònica, històrica i humana del territori a través de la música. Cada concert esdevé així una oportunitat per conèixer instruments únics i espais patrimonials de gran valor.
Un viatge sonor pel patrimoni de Catalunya
Més enllà de Barcelona, el cicle es desplegarà com una ruta cultural i turística d’alt valor patrimonial, connectant l’interior, la costa i la muntanya a través d’orgues històrics i espais emblemàtics.
La programació inclourà concerts a municipis com Vallmoll, Torredembarra, el Pla de Santa Maria, Torroja del Priorat, Manresa, Montbrió del Camp, Àger, Castelló d’Empúries, Girona (ojn caldrà reservar entrada prèviament), la Pobla de Cérvoles, Ulldemolins, les Masies de Voltregà, Vilafranca del Penedès i Santa Coloma de Farners.
Entre les cites destacades, el 5 d’agost la Seu de Manresa acollirà el mestre Joan Paradell, organista emèrit de la Capella Musical Pontifícia Sixtina del Vaticà, en un concert amb l’orgue restaurat de la basílica, construït originalment el 1922 per a Montserrat.
També destaquen la presència de la concertista i pedagoga Ana Aguado a Montbrió del Camp; el concert de David Malet a Àger, en un entorn vinculat al paisatge del Montsec; la participació de Marcel Martínez a Castelló d’Empúries; i les actuacions de Lucía Castellanos a Girona, Christian Canut a Vilafranca del Penedès i Jordi Pajares a Santa Coloma de Farners, que clourà el cicle el 20 de setembre.
Calendari del 46è Cicle «Els orgues de Catalunya»
Localitat
Espai
Data
Hora
Intèrpret
Barcelona
Oratori de Sant Felip Neri
6 de juliol
19.00 h
Guy Bovet Concert especial Any Montserrat Torrent
Vallmoll
Església de Santa Maria
18 de juliol
22.00 h
Bernat Bailbé
Torredembarra
Església de Sant Pere Apòstol
30 de juliol
22.00 h
Roberto Fresco
El Pla de Santa Maria
Església de Sant Ramon
31 de juliol
19.30 h
Berenguer Montserrat
Torroja del Priorat
Església de Sant Miquel Arcàngel
2 d’agost
21.00 h
Joan Castillo
Manresa
Basílica de la Seu
5 d’agost
20.00 h
Joan Paradell
Montbrió del Camp
Església de Sant Pere Apòstol
7 d’agost
20.00 h
Ana Aguado
Àger
Església de Sant Vicenç
9 d’agost
19.00 h
David Malet
Castelló d’Empúries
Basílica de Santa Maria
10 d’agost
19.00 h
Marcel Martínez
La Pobla de Cérvoles
Mare de Déu de la Jonquera
15 d’agost
19.00 h
Guido Iotti
Girona
Catedral de Santa Maria Assumpta
15 d’agost
19.30 h
Lucía Castellanos
Ulldemolins
Església de Sant Jaume
19 d’agost
19.00 h
Nadal Roig
Les Masies de Voltregà
Santuari de la Gleva
6 de setembre
19.00 h
Daniel Parache
Vilafranca del Penedès
Basílica de Santa Maria
19 de setembre
21.00 h
Christian Canut
Santa Coloma de Farners
Església Parroquial
20 de setembre
18.00 h
Jordi Pajares
Una invitació a descobrir Catalunya a través de l’orgue
Aquest estiu, el 46è Cicle «Els orgues de Catalunya» convida el públic a viure una experiència única en què la música esdevé el fil conductor per descobrir paisatges, pobles, esglésies, instruments històrics i patrimoni viu d’arreu del país.
La proposta reafirma el paper de l’orgue com a instrument de memòria, identitat i futur, i ret homenatge a una figura cabdal de la cultura catalana: Montserrat Torrent.
Càritas Barcelona ha habilitat un número de compte propi per canalitzar donacions destinades a l'ajuda humanitària de Veneçuela. Tot plegat, després dels dos terratrèmols que han causat greus danys al país. Bizum:…
L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa ha iniciat aquest dijous 25 de juny el 176è pelegrinatge al Santuari de Lourdes, que s’allargarà…
El passat 12 de juny, el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa, va presidir una celebració eucarística a bord del creuer Arvia, atracat al port de Barcelona, en una…
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26#AlçaLaMirada... See MoreSee Less
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona#PapaLleóXIV... See MoreSee Less