El cardenal Omella destaca la importància de l’adoració eucarística per a la missió de l’Església a la Vetlla de Corpus

L'Arxidiòcesi de Barcelona celebra una emotiva vetlla de pregària i reflexió a la basílica de la Sagrada Família

12 Juny, 2023
Església de Barcelona

Fotografies: R. Ripoll

L’Arxidiòcesi de Barcelona ha acollit amb entusiasme la Vetlla d’Adoració davant del Santíssim Sagrament, retornada el 2019 i part del calendari de la festivitat del Corpus Christi. Ha estat presidida per l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, acompanyat dels bisbes auxiliars, Mons. David Abadías, Mons. Sergi Gordo i Mons. Javier Vilanova.

La basílica de la Sagrada Família ha estat l’escenari escollit per a aquesta vetlla d’adoració, que ha iniciat amb la pregària de vespres, seguida d’una estona de silenci amb cants i testimonis de devots que han compartit les seves experiències i reflexions sobre la fe. A continuació, s’ha realitzat la benedicció i s’ha traslladat el Santíssim Sagrament a la cripta de la basílica, on diversos torns d’adoradors han acompanyat al Senyor durant tota la nit.

«L’adoració eucarística és essencial per a la missió de l’Església»

El cardenal Joan Josep Omella ha destacat, durant l’homilia, la importància de l’acte de pregària i adoració davant del Santíssim Sagrament, malgrat que als ulls del món aquesta acció pot semblar inútil. Ha comparat aquesta adoració amb el gest de Jesús donant la seva vida al calvari, «un gest aparentment senzill i inútil als ulls del món, però que en realitat tenia un gran significat salvador per a la humanitat».

El cardenal ha subratllat que aquest gest de comunió i participació en l’adoració eucarística és «essencial per a la missió de l’Església». Ha recordat que «el Papa ens convida a aquesta comunió i participació a través del sínode, que té com a objectiu fomentar la unitat en un món individualista i promoure la participació de tots en la vida eclesial». També ha citat les paraules del Papa Benet XVI, que afirmava que «la Santíssima Eucaristia és la presència real de Jesucrist i que el gest de l’adoració eucarística és una forma de reconèixer aquesta presència viva de Crist en el Sagrari». Ha destacat que l’adoració eucarística és «un acte de profunda unió amb el Senyor amb un vincle intrínsec entre la celebració de l’Eucaristia i l’adoració».

L’arquebisbe de Barcelona ha encoratjat els fidels a viure la fe amb intensitat i a no deixar que es dilueixi. Ha destacat la importància de les capelles d’adoració perpètua i d’adoració fora de la Missa com a «llocs on entrar en el misteri del Senyor, contemplar-lo, adorar-lo i permetre que penetri en les nostres vides». Finalment, ha recordat la processó eucarística com una «forma de manifestació pública de la fe i de recordar que el Senyor és present en les ciutats i comparteix les alegries, les penes i els dubtes de tot el món».

7a edició del pelegrinatge de les CAPs

A més, també s’ha celebrat la 7a edició del pelegrinatge de les CAPs (Capelles d’Adoració Perpètua). Aquest pelegrinatge ha consistit en un recorregut de 32 km que ha unit les cinc Capelles d’Adoració Perpètua obertes a Barcelona. Els participants han començat a les 6 h a la Capella d’Adoració Perpètua de Badalona i han finalitzat a les 19 h a la parròquia del Corpus Christi de Barcelona.

Aquesta vetlla, que s’organitza conjuntament per les capelles d’adoració perpètua i nocturna i el Secretariat de Pastoral amb joves de la diòcesi, ha estat una oportunitat per als fidels de la diòcesi de Barcelona per expressar la seva devoció i amor cap al Santíssim, compartint un temps de pregària, silenci i adoració.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

S’ha de dir Joan.

(Lc 1,57-66.80)