El cardenal Omella clausura el seu mandat a la CEE amb una crida a l’esperança i l’oració

Ha començat la 124ª Assemblea Plenària, on el cardenal Joan Josep Omella, finalitza el seu mandat com a president de la Conferència Episcopal Espanyola

Fotografia d’arxiu de la Conferència Episcopal Espanyola

A la 124ª Assemblea Plenària de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), el cardenal Joan Josep Omella ha pronunciat el seu discurs de clausura marcant el final del seu mandat com a president de la CEE. «Iniciem aquesta Assemblea Plenària enmig de la Quaresma. Com ens recorda el papa Francesc en el seu missatge d’enguany, la Quaresma és el temps de gràcia en què el desert torna a ser el lloc del primer amor. I és en el desert on descobrim privilegiadament el Déu que educa el seu poble perquè abandoni les seves esclavituds i experimenti el pas de la mort a la vida». Així ha començat el cardenal Omella el seu discurs.

Sota el lema «Caminant units cap a la meta, cedeixo el testimoni rebut», el cardenal Omella ha reflexionat sobre els reptes actuals i ha defensat la importància de preservar l’esperança i l’oració com a pilars en el servei pastoral. «Hem de dirigir l’atenció a un document del magisteri fonamental: Pastores gregis, la bellíssima exhortació apostòlica del papa sant Joan Pau II».

«Portadors de l’esperança i el guariment de Déu»

En el seu discurs, el cardenal ha citat textos que destaquen la importància de portar esperança i guariment a un món ferit, recordant les paraules del Papa Francesc: «Déu vol guarir tot mal del cos i de l’esperit. Es fa proper per acompanyar-nos amb tendresa i per perdonar-nos. Quan descobrim el veritable rostre del Pare, ens sentim cridats a ser portadors de l’esperança i el guariment de Déu».

Pel que fa a l”Any de l’Oració’, el cardenal ha destacat: «L’Any de l’Oració pretén ser un oasi a l’abast de l’estrès quotidià, un espai on la pregària es converteixi en aliment per a la vida cristiana de fe, esperança i caritat».

Omella ha subratllat la missió dels bisbes en aquest context: «Els bisbes hem estat particularment cridats per Crist a ser portadors d’aquesta esperança i aquest guariment en un món ‘ferit’, que pateix davant de la violència, la polarització i la desigualtat». A més, ha mencionat la convocatòria del Jubileu del 2025: «Conscient d’aquesta esperança que anhela el món, el papa Francesc ha convocat el Jubileu del 2025 sota el lema ‘Pelegrins d’esperança’».

Missatge de comiat i agraïment del cardenal Omella

El cardenal també ha compartit la importància de la nova evangelització i la primavera de l’Esperit Sant a Espanya: «Assistim agraïts a una autèntica primavera de l’Esperit Sant a la nostra terra. Descobrim com l’Esperit Sant remou el cor dels fidels amb multitud d’iniciatives de nova evangelització».

En el seu comiat, Omella ha agraït als bisbes espanyols i al personal de la CEE el seu suport: «Vull donar-vos les gràcies a tots vosaltres, germans bisbes, i a tot el personal que treballa en aquesta casa pel vostre suport, col·laboració i comprensió durant aquests quatre anys de servei».

El cardenal ha conclòs amb una crida a la unitat i a mirar cap al futur: «Caminem sense presses, sempre units, cohesionats mirant cap endavant. Mirem endavant deixant el passat en mans de Déu».

El cardenal Omella deixa la presidència de la CEE, deixant una crida a l’esperança, la pregària i la unitat a l’Església espanyola. L’elecció del seu successor marcarà una nova etapa en la conducció de la Conferència Episcopal en un moment crucial per a la societat i l’Església.