El bisbe Toni es reuneix amb un grup de professionals catòlics de l’àmbit sociosanitari

Mons. Vadell estableix amb el Grup Moscati i la Pastoral de la Salut un col·lectiu d'acompanyament per als professionals durant la pandèmia

Aquest setembre ha tingut lloc una trobada presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell amb el Grup Moscati, un col·lectiu integrat per professionals catòlics joves de l’àmbit sociosanitari. La reunió es va celebrar a la parròquia Sant Miquel dels Sants, amb el rector Mn. Bruno Bérchez.

Aquesta trobada ha estat la segona del bisbe i de Mn. Bérchez amb el Grup Moscati, creat arran de la pandèmia, per compartir les experiències des del sentit i la fe cristiana. Aquest cop, va comptar amb directora del Secretariat Diocesà de Pastoral de la Salut, Carmen Benito, així com el consiliari del secretariat, Mn. Eduard Puig. També, com a representant del PROSAC, M. Victòria González.

D’un grup de WhatsApp a un grup de suport

El grup Moscati es va crear durant el període de confinament. La situació es va donar quan uns joves professionals del sector sanitari, es van posar en contacte amb el llavors consiliari del Safor Clínic d’Infermeres i Metges joves, Mn. Bruno Bérchez. Després de compartir amb el mossèn les seves pors i incerteses davant el moment que es vivia, va sorgir la idea de crear un grup de WhatsApp. Aquest es va nomenar Grup Moscati i va començar a aplegar diversos professionals joves del sector, que estaven vivint la pandèmia atenent els malalts a primera línia. Així, va suposar un espai on poder compartir les vivències de cada un, on donar-se suport entre els diferents membres i, fins i tot, un lloc de pregària.

La Lorena, infermera i membre de Moscati, explica que “va ser una manera d’afrontar una realitat tan dura com la del Covid, des de la perspectiva de cristians”. “Un grup per posar en comú tan aquelles experiències positives com tristes, i sobretot per donar-se suport els uns als altres”, afegeix. Destaca sobretot l’acompanyament rebut. “Són persones que viuen en la meva mateixa situació i també des del sentit cristià -expressa. Per això quan atenia els malalts pensava en tot allò que es deia en el grup, i en veure a Jesús en els que patien”.

“Metges i infermers, braços de l’Església”

Quan la pandèmia va disminuir, al juny va haver una primera trobada, amb Mn. Bruno i el bisbe Antoni Vadell. L’objectiu va ser conèixer-se i posar en comú les diferents sensacions viscudes gràcies al Grup Moscati,”un suport al llarg de tota la pandèmia”, asseguren els diferents integrants.

En aquesta primera ocasió, el bisbe Toni va llançar un missatge esperançador. Unes paraules plenes de coratge per a tots aquells joves professionals del sector sanitari, que vivien en aquell moment la tragèdia del Covid. És a dir, una experiència viscuda a través del patiment dels seus pacients i també des de la seva mateixa por. En aquest missatge motivador, el bisbe Toni els va exhortar a ser els braços de l’Església, quan els pastors no podien entrar als hospitals per vetllar els malalts. Tal com va dir Mons. Vadell, els mateixos metges i infermers havien de prendre aquest paper i acompanyar els malalts, tal com Jesús va predicar.

Retrobament amb noves realitats del sector

Aquesta primera trobada va donar pas a una segona reunió aquest mes de setembre. Aquest cop, tot i aforament reduït, hi va poder assistir la Directora de la Pastoral de la Salut, Carmen Benito. Ella i altres representants relacionats amb el sector sanitari a l’Església, van participar exposant també la seva experiència.

Tanmateix, en aquesta segona part, es va decidir no perdre el contacte sinó mantenir el vincle de tant en tant. “Un grup obert a tothom que pugui compartir els mateixos valors que es demana cristianament als bons professionals en la pràctica i, alhora, impregnats per la fe”, explica la Lorena.

“Ser sembradors del missatge cristià”

Durant la seva intervenció, el bisbe Toni va destacar com, tot i que cada un es troba en un àmbit professional diferent, som com els primers cristians. És a dir, llavors repartides per diversos llocs, que amb la seva tasca i companyonia transmeten el caliu i l’amor que Jesucrist, qui també va donar al llarg de la seva vida.

Finalment, es va insistir a unir-se tots per formar una comunitat de cristians dedicats a la salut. Ser un grup per compartir temes de fe i, fins i tot, d’ètica professional i, sobretot, per donar-se suport els uns als altres.